Vanavond op tv: Carrie ten Napel brengt ode aan Nederlandse veteranen
Bron: Omroep Max

Vanavond op tv: Carrie ten Napel brengt ode aan Nederlandse veteranen

Geschreven door Pieter Jongsma

Vanavond brengt Carrie ten Napel op NPO 1 opnieuw een ode aan onze veteranen. Aan de vooravond van Nederlandse Veteranendag presenteert zij traditiegetrouw Ode aan onze Veteranen.

In het programma gaat ze in gesprek met veteranen over hun bijzondere missies en ervaringen. Tijdens de uitzending worden de veteranen toegezongen door April Darby, Franklin Brown en Matteo van der Grijn, onder begeleiding van het Orkest van de Koninklijke Luchtmacht.

Het Koninklijk Tehuis voor Oud-Militairen Bronbeek vormt het decor van de uitzending. Daar spreekt Carrie met veteranen Ivora Noort en Nordin Maouli over vredesmissies, gevechtsoperaties en hun persoonlijke missie.

Ode aan onze Veteranen is vanavond om 19.00 uur te zien bij Omroep MAX op NPO 1.