3LAB-week op NPO 3 van start met 100.000 kijkers

3LAB-week op NPO 3 van start met 100.000 kijkers

Geschreven door Daniël Schalk

De 3LAB-week op NPO 3, de week waarin jonge televisiemakers de kans om hun nieuwste programmaformats te kunnen testen, is maandagavond succesvol van start gegaan. Het eerste 3LAB-programma van 2015, de KRONCRV-serie Rundfunk, trok 108.000 kijkers.

Het marktaandeel voor de absurdistische, bizarre, onethische, lompe en snoeiharde serie over een totaal geflipte middelbare school komt uit op 2,1 procent. BNN mocht maandagavond ook twee programma uittesten tijdens 3LAB. Het eerste nieuwe BNN-programma was Joey’s Wereld.

De real life soap over voormalig drugsdealer Joey van Koningsbruggen die kunstenaar en rapper werd trok 120.000 kijkers. Het marktaandeel komt uit op 2,2 procent. Na het programma over de uitvinden van poedervoedsel testte BNN de serie Dip uit bij de kijkers van NPO 3.

De serie over Teun, een young professional wiens leven een wending krijgt nadat zijn ouders hem en zijn vriendin mee uit eten nemen, trok maandagavond 118.000 kijkers, goed voor 2,1 procent marktaandeel. Als laatste werd het dagelijkse 3LAB-programma 24 seconden met uitgetest.

Het tweede dagelijkse 3LAB-programma, gepresenteerd door stand-upcomedian Stefan Pop, trok op de eerste 3LAB-avond 107.000 kijkers. Het marktaandeel voor 24 seconden met, een parodie op het programma 24 uur met gepresenteerd door Theo Maassen, komt uit op 2,0 procent.

Het BNN-programma de Green Room, waarin presentator Jelte Sondij de programma’s uit 3LAB bespreekt, trok maandagavond gemiddeld 113.800 kijkers. In vijf edities gaf Sondij maandagavond een voor-, tussen- en nabeschouwing op de programma’s van de eerste 3LAB-avond van 2015.

Bekijk alle programma’s uit NPO 3LAB op TVblik.nl/3lab