Bereik 3FM Serious Reqeust stijgt ondanks luistercijfers

Bereik 3FM Serious Reqeust stijgt ondanks luistercijfers

Geschreven door Pieter Jongsma

Het bereik van 3FM Serious Reqeust in 2016 is ondanks de luistercijfers gestegen. De actie wist 9.9 miljoen mensen te bereiken in 2016. Dat heeft directeur radio van de NPO, Jurre Bosman laten weten. De actie van 3FM heeft daarmee 300.000 mensen meer bereikt dat een jaar eerder.

Het marktaandeel van de publieke zender is het afgelopen jaar flink afgenomen. Het marktaandeel van november-december betreft 6,6 procent, de zender scoort daarmee het laagste marktaandeel ooit tijdens de actie week 3FM Serious Request. Een daling van maar liefst 1,4 procent in vergelijking met 2015.

Dat het bereik van de actie is gestegen komt vooral door de veele media aandacht die de actie kreeg, zowel op radio, internet en televisie werd er veel aandacht aanbesteedt. Zo zorgde de nagelactie van Tijn voor veel publiciteit, met zijn actiewist hij meer dan 2,5 miljoen euro op te halen. “De unieke combinatie van interactie en verbinding op alle platformen, liefde voor muziek en maatschappelijke betrokkenheid krijgt nog altijd veel waardering”, aldus Bosman.

Het bereik van de actie lag voor 2015 boven de 10 miljoen met uitschieters van boven de 12,3 miljoen. Dat het met de zender van de Publieke Omroep al geruime tijd niet goed gaat is bij vele bekend, de zender daalde van 8.0% naar 6,6% en dat weet ook de zender manger van de Publieke Omroep. “Het is geen verrassing dat het jaarcijfer van NPO 3FM daalt. Maar voor een zender die volop in ontwikkeling is, laten we ons nu niet leiden door cijfers. Wel door nieuw talent, nieuwe muziek en nieuwe ervaringen.” zo laat Jurre Bosman weten.

Bekijk het tv-verslag van Serious Reqeust terug op TVblik.

Foto: Showbizznetwork