Radio luistercijfers april - mei 2014
Geschreven door Daniël SchalkDe luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode april-mei 2014 zijn bekendgemaakt. De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.375 respondenten van 10 jaar en ouder.
De gemiddelde luistertijd bedraagt in deze periode 2 uur en 53 minuten per dag. Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).
Over NLO
Stichting NLO is per 1 januari 2012 actief en opgericht vanuit een breed draagvlak van marktpartijen, aanbieders en afnemers van reclameruimte op radio (Joint Industry Committee). NLO kent vier participanten, die elk namens hun achterban richting geven en meewerken aan het beleid en de onderzoeken van NLO: RAB (radio-exploitanten), NPO (Nederlandse Publieke Omroep), BVA (bond van adverteerders) en PMA (Platform Media-Adviesbureaus). Het doel van het de stichting is om gezamenlijk een betrouwbare, valide, transparante en marktrelevante standaard en maatstaf voor media-aanbieder en –afnemer neer te zetten. Nadere informatie over de opzet van en deelnemende stations aan het Nationaal Luister Onderzoek is te vinden op www.nationaalluisteronderzoek.nl
Over GfK
GfK is één van de grootste onderzoeksbedrijven ter wereld waar dagelijks meer dan 13.000 experts op zoek gaan naar nieuwe inzichten over de manier waarop mensen leven, denken en kopen, in meer dan 100 landen. GfK innoveert voortdurend en maakt daarbij gebruik van de nieuwste technologieën en de beste methoden om opdrachtgevers een optimaal inzicht te geven in hun klanten. In 2012 bedroeg de omzet van GfK €1,51 miljard. Ga voor meer informatie naar: www.gfk.com/nl
GfK voert het Nationaal Luister Onderzoek uit in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en rapporteert maandelijks de radiocijfers.