Nieuwe candidcamera programma scoort bij RTL 4
Geschreven door Sebastiaan Boers Laatste update:Het nieuwe candidcamera programma van RTL 4, Push The Red Button maakte een goede start. In totaal keken er maar liefst 1.116.000 mensen naar dit nieuwe programma met de rode knop. Deze kijkcijfers zorgen ervoor dat Push The Button op de achtste plek is geëindigd in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor RTL 4 komt uit op 17,5 %.
Direct na Push The Red Button stond Robert ten Brink alweer klaar met een nieuwe aflevering van All You Need Is Love (AYNIL). Dit programma wist meer kijkers te trekken dan Push The Red Button. In totaal keken er 1.610.000 mensen naar dit liefdesprogramma. Dat zijn er wel minder dan een week eerder, toen keken er nog 1.780.000 mensen. Door de kijkcijfers van zaterdagavond staat AYNIL op de derde plek in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor RTL 4 komt uit op 23,9 %.
De Grote Improvisatieshow wist juist meer kijkers aan zich te binden. Iedere week zakte het kijkers aantal in; vorige week keken er 807.000 mensen. Zaterdagavond lag het aantal duidelijk hoger, toen keken er 930.000 mensen. Door de huidige kijkcijfers staat De Grote Improvisatieshow op plek 11 in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor RTL 4 komt uit op 15,4 %.
Ook weer een miljoenenpubliek bij NPO 1. Om 19.00 uur zaten er weer 1.390.000 mensen klaar om naar het consumentenprogramma, Kassa, te kijken. Dat zijn er iets minder dan een week eerder. Vorige week keken er nog 1.393.000, een daling van 3.000 kijkers. Door de huidige kijkcijfers staat Kassa op de vijfde plek in de kijkcijfer top 25. De VARA ziet daarmee een marktaandeel binnen komen van 25,5 %.
Frans Bauer wist ook weer meer dan een miljoen mensen te laten lachen. De derde aflevering van Bananasplit werd bekeken door 1.328.000 mensen. Dat aantal ligt wel lager dan een week eerder. Vorige week moesten er nog meer mensen lachen, namelijk 1.427.000. Door de huidige kijkcijfers staat Bananasplit op de zesde plek, net na Kassa, in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor de AVROTROS komt uit op 20,1 %.
Het realityprogramma Ik Vertrek leverde ook kijkers in. Zaterdagavond keken er 1.515.000 mensen naar de nieuwe aflevering. Een week eerder keken er nog 1.592.000 mensen naar dit realityprogramma. Door de huidige kijkcijfers staat Ik Vertrek op de vierde plek in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor de AVROTROS komt uit op 22,3 %.
Direct na Ik Vertrek stond Cojones op punt van beginnen. Dit satirische programma wist net geen miljoen kijker binnen te halen. In totaal keken er 997.000 mensen naar dit programma. Een week eerder lukte het Cojones wel om een miljoen kijkers te halen, toen lag het kijkers aantal op 1.061.000. Door de huidige kijkcijfers staat Cojones op de tiende plek in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor de VARA komt uit op 15,0 %.
Paul's Puber Kookshow werd iets minder bekeken dan een week eerder. In totaal keken er 332.000 mensen naar de show van Paul de Leeuw. Een week eerder keken er nog 366.000 mensen naar dit programma. Door de kijkcijfers van zaterdagavond wist Paul niet in de kijkcijfer top 25 te komen. De VARA ziet een marktaandeel binnen komen van 6,0 %.
De kijkcijferkoning, Hans Kraay jr, van SBS6 deed zaterdagavond goede zaken. In totaal keken er 682.000 mensen naar Lachen om home videos. Dat aantal ligt hoger dan een week eerder. Vorige week keken er 656.000 mensen naar dit amusementsprogramma. Door de huidige kijkcijfers komt Lachen om home videos langzaam dichterbij een top 10 notering. Deze week moet Hans het nog doen met plek 14 in de kijkcijfer top 25. SBS6 ziet dankzij de kijkcijferkoning een marktaandeel binnen komt van 12,5 %.
De film Dik Trom wist niet goed mee te komen tegenover RTL 4 en NPO 1. In totaal keken er 522.000 mensen naar de film op SBS6. Ondanks de hoge concurrentie staat Dik Trom wel in de kijkcijfer top 25 en eindigde op plek 24. Het marktaandeel voor SBS6 komt daarmee uit op 7,9 %.
Een grote verliezer van de avond is toch wel Wie Goed Doet. Het programma met Renate Gerschtanowitz leverde bijna 200.000 kijkers in. De aflevering van zaterdagavond werd bekeken door 482.000 mensen. Vorige week lag dit aantal nog op 667.000 kijkers. Wie Goed Doet wist dan ook niet in de kijkcijfer top 25 te eindigen. Het marktaandeel voor SBS6 komt uit op 7,4 %.
Hans was niet dé kijkcijferkoning van de avond. Het nieuwsprogramma Hart van Nederland wist meer kijkers te trekken dan Lachen om home videos. In totaal keken er 734.000 mensen naar het nieuwsprogramma. Daarmee staat Hart van Nederland op plek 13 in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor SBS6 komt uit op 12,5 %.
Naast AYNIL op de derde plek (1.610.000 kijkers) bestaat de top drie uit; NOS Journaal van 20.00 uur op de eerste plek (2.160.000 kijkers) en uit Studio Sport Eredivisie op de tweede plek (1.744.000 kijkers).
Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert.