RTL MCN blij met toestroom content creators

RTL MCN blij met toestroom content creators

Geschreven door Pieter Jongsma

Na Mertabi en Toazted vertegenwoordigt RTL MCN nu ook twaalf andere content creators. In vogelvlucht de videomakers en YouTube-sterren die de afgelopen periode allemaal een partnership met RTL aangingen: Juvat Westendorp, Vincent Vianen, ZwareJongenZ, NiazTube, Ballinnn', Rockstone Sessions, Manon Meijers (Monstyle), Puna.nl, Yvonne Coldeweijer (LifeofYvonne), Yiro.nl, Rowan Reiding (RedReidingHood) en Nicole van Nierop.

Deze talenten zijn allemaal actief op één van de vijf thema’s waar RTL MCN zich op richt: Muziek, Fashion, Fun & Entertainment, Urban Lifestyle en Fit & Food. Onder de hoede van het mediabedrijf kunnen ze hun talent verder ontplooien en hun activiteiten uitbreiden en exploiteren.

Erik Kepper, Manager RTL MCN: ‘We zijn heel blij dat er zoveel nieuw talent aan boord is bij onze MCN. Het zijn mooie namen die we aan ons portfolio hebben toegevoegd. We nemen ze de regeldingen uit handen, zodat ze zich in alle vrijheid volop kunnen storten op het ontwikkelen van hun talent en het uitproberen van nieuwe dingen. Ze produceren stuk voor stuk unieke content die nu al door een grote groep intensief wordt gevolgd. We zijn ervan overtuigd dat we hun fanbase nog verder kunnen laten groeien en daar gaan we de komende tijd dan ook volop mee aan de slag.'

Kepper vervolgt: ‘Door ons salesteam in te zetten, helpen we onze talenten om de exploitatie van hun video's te verbeteren en te professionaliseren. Dan moet je denken aan de verkoop van reclames bij hun video’s of zelfs structurele sponsordeals. Wij slaan de perfecte brug tussen fans en brands. Voor de adverteerder is de content van onze partners namelijk een effectieve manier om heel gericht in contact te komen met hun doelgroep.'