RTL haalt StukTV binnen
Geschreven door Pieter Jongsma Laatste update:StukTV is hét grootste online entertainmentkanaal van Nederland met bijna 1 miljoen abonnees en 12 miljoen views per maand op YouTube.
Door deze samenwerking wordt RTL MCN het grootste Nederlandse premium multi channel network op het gebied van entertainment met ruim 70 miljoen views per maand.RTL en StukTV trekken samen op om nog betere content te ontwikkelen voor de nieuwe kijker, jongeren tussen de 18 en 35 jaar.
De drie razend populaire videomakers van StukTV, Giel de Winter, Thomas van der Vlugt en Stefan Jurriens, maken op wekelijkse basis spraakmakende video’s waarin ze een opdracht uitvoeren die door hun kijkers zijn bedacht. RTL gaat StukTV ondersteunen op het gebied van formatontwikkeling, distributie, promotie, sales en de ontwikkeling van hun presentatie skills. Zowel online als op televisie. De samenwerking heeft een looptijd van 2 jaar.
StukTV zegt over de samenwerking met RTL: “Wij zijn blij met de stap naar RTL. Dit geeft ons de kans om een breder publiek aan te spreken en onze persoonlijke skills verder te ontwikkelen. Er zal voor onze kijkers weinig veranderen behalve dat we ze blij kunnen maken met meer en betere content”.
Erik Kepper, manager RTL MCN, is blij met de stap van StukTV naar RTL: “Giel, Thomas en Stefan zijn talentvolle videomakers met een grote, trouwe en relatief jonge fanbase. Met de komst van StukTV zijn we niet alleen in een klap de grootste MCN van Nederland, maar hebben we bovendien een nog grotere, diverse pool aan creatief talent die veel voor RTL kan betekenen. Samen gaan we nog meer vaart zetten achter het ontwikkelen van heel veel mooie, innovatieve formats, zowel online als offline.”
Erland Galjaard, algemeen Programmadirecteur RTL Nederland vertelt welke kansen het programmabedrijf ziet: “We willen verder bouwen aan onze programmering om de groeiende groep, voornamelijk jonge mensen, die niet alleen meer lineair kijkt te voorzien van de beste programma’s en video’s. Samen met StukTV gaan we op zoek naar formats die zowel online als op televisie werken. Na de eerste, inspirerende, gesprekken met Giel geloof ik dat we samen geweldige nieuwe formats kunnen bedenken die haarfijn aansluiten op de behoefte van die nieuwe kijker.”
RTL MCN is eind 2014 van start gegaan en vertegenwoordigt online talenten en videomakers binnen de thema’s entertainment, urban lifestyle, fashion, muziek, fit & food en sport, waaronder influentials Onnedi, ZU5E en Mertabi. De talenten hebben een groot bereik onder 18- tot 35-jarigen en genereren samen meer dan 70 miljoen views per maand.