Ruim 1,1 miljoen kijkers voor Prinsjesdag 2015

Ruim 1,1 miljoen kijkers voor Prinsjesdag 2015

Geschreven door Daniël Schalk

Het ruim drie uur durende verslag van de NOS over Prinsjesdag 2015 heeft dinsdagmiddag 1.186.000 kijkers getrokken. Het marktaandeel voor de NOS komt uit op 66,2 procent. In 2013 keken er 1,5 miljoen mensen naar de eerste Prinsjesdag met koning Willem-Alexander en Maxima.

Naast het vertrouwde jaarlijkse verslag van de NOS deed dit jaar ook de nieuwe 24-uurszender RTL Z verslag van de derde dinsdag van september. Het ruim één uur durende verslag van RTL Z trok rond 14:00 uur 15.000 kijkers. Het marktaandeel voor RTL Z komt daarmee uit op 0,9 procent.

De rest van de dag kwam RTL Z met updates over Prinsjesdag 2015. Deze uitzendingen trokken op zijn laagst 2.000 kijkers (0,1 procent) en op zijn hoogst 50.000 kijkers (3,0 procent). Ook in Z Today (7.000 kijkers), Van Liempt Live (2.000 kijkers) en Money Talks (4.000 kijkers) werd er aandacht aan Prinsjesdag besteed.