Ruim 1,3 kijkers voor speciale documentaire over Antonie Kamerling

Ruim 1,3 kijkers voor speciale documentaire over Antonie Kamerling

Geschreven door Sebastiaan Boers

''Ontroerend. Gevoelig. Emotioneel''.

De donderdagavond van RTL 4 bestond niet alleen uit Goede Tijden, Slechte Tijden (GTST). Direct na de dubbele, spannende aflevering, die 1.651.000 kijkers opleverde, zond RTL een speciale documentaire uit over het leven van Antonie Kamerling.

Coen Verbraak maakte een indrukwekkende documentaire over het leven van Antonie. De acteur werd bij het grote publiek bekend als zijn rol van Peter Kelder in GTST. Via de soap heeft hij ook zijn vrouw leren kennen, Isa Hoes. Zij vertelde ook openhartig over haar ervaring met Antonie.

Ook Antonie's zusje, Liesbeth Kamerling, komt aan het woord. Zij reageert duidelijk emotioneel over het verlies van Antonie. Het is nog maar vijf jaar geleden dat Antonie dood zelfdoding om het leven kwam. Nog altijd is dit verlies voelbaar in zijn familie. 

Reden genoeg om een speciale documentaire te maken. Over depressie heerst nog een groot taboe liet Liesbeth weten. De familie hoopt dat de mensen alerter worden als het gaat om depressies. Via social media werd er dan ook volop over gesproken. Via Twitter kwamen veel berichten binnen van mensen die naar de documentaire aan het kijken waren.

In totaal zagen 1.304.000 kijkers de documentaire over Antonie. Met deze kijkcijfers staat deze documentaire op de vijfde plek in de kijkcijfer top 25. Met deze kijkcijfers ziet RTL 4 een marktaandeel binnen komen van 20,4 %. Direct na de documentaire besteedde ook RTL Late Night nog aandacht aan Antonie.

De presentator van RTL Late Night, Humberto Tan, ontving Liesbeth Kamerling en documentaire maker Coen. Zij vertelden nogmaals hoe zij gekeken hebben naar de documentaire. Voor Liesbeth is het van belang dat mensen zich bewust gaan worden van hun omgeving.

In totaal keken er rond 22.30 uur 932.000 mensen naar RTL Late Night. Met deze kijkcijfers staat de talkshow van Humberto op de negende plek in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor RTL 4 komt dankzij deze kijkcijfers uit op 22,3 %.

Dit blijkt allemaal uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert.

Bekijk RTL Late Night terug via TV Blik. 

Lees ook: ''GTST scoort met 25 jarig bestaan''