Jochem Myjer trekt 800.000 kijkers naar NPO 2
Geschreven door Sebastiaan BoersCabaretier Jochem Myjer stond deze week centraal in Verborgen verleden. In dit reportageprogramma onderzocht Jochem zijn verborgen verleden. In totaal keken er 822.000 mensen naar de zoektocht van Jochem. Dat zijn meer kijkers dan een week eerder.
Vorige week zaterdagavond keken er 481.000 mensen naar hetzelfde programma. Met de kijkcijfers van deze week staat Jochem met Verborgen verleden op plek 15 in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor de NTR komt dankzij deze kijkcijfers uit op 11,3 %.
Voordat Jochem opzoek kon naar zijn verleden stond Blauw bloed op het programma. Hier keken weer 620.000 mensen naar. Een week eerder keken er 494.000 mensen naar het royaltyprogramma van de EO. Met de huidige kijkcijfers staat Blauw bloed op plek 20 in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor de EO komt uit op 9,7 %.
Andere tijden deed het een stuk beter dan een week eerder. Het geschiedenisprogramma werd bekeken door 707.000 mensen. Een week eerder keken er nog 431.000 mensen. Met de huidige kijkcijfers staat Andere tijden op plek 17 in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor de VPRO/NTR komt uit op 10,2 %.
De misdaadserie van de KRO-NCRV, Black work, zond zaterdagavond haar derde aflevering uit. Deze derde en laatste aflevering werd bekeken door 239.000 mensen. Een week eerder zagen 233.000 mensen de tweede aflevering en de eerste aflevering, twee weken geleden, werd bekeken door 307.000 mensen. Met de kijkcijfers van zaterdagavond ziet de KRO-NCRV een marktaandeel binnen komen van 4,1 %.
NPO 3 probeerde het met Paul's puber kookshow. Hier keken rond 19.25 uur weer 330.000 mensen naar. Dat zijn er meer dan een week eerder. Een week eerder zagen 269.000 mensen hoe Paul's keuken opnieuw geopend werd. Het marktaandeel voor de VARA komt uit op 5,3 %.
Een andere misdaadserie van de KRO-NCRV, Luther, werd bekeken door 342.000 mensen. Een week eerder keken er 318.000 mensen naar deze misdaadserie bij NPO 3. De concurrentie rond 20.35 uur was te groot. Het marktaandeel voor de KRO-NCRV komt uit op 4,7 %.
Mindf*ck van de AVROTROS werd zaterdagavond herhaalt. In totaal keken er rond 22.35 uur 549.000 mensen naar de herhaling. Iedere maandagavond zendt AVROTROS de reguliere aflevering uit. Een week eerder keken er nog 288.000 mensen naar een herhaling. Met de kijkcijfers van zaterdagavond staat Mindf*ck op plek 23 in het kijkcijferoverzicht en ziet AVROTROS een marktaandeel binnen komen van 8,4 %.
Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert.