Nicolaas Veul duikt in de wereld van Instagram
Geschreven door Pieter JongsmaNicolaas Veul duikt voor de documentaire #followme in de wereld van Instagram. Het social media platform is met meer dan 600 miljoen maandelijkse gebruikers hét sociale medium van dit moment. Hoe meer likes en followers hoe meer status. En als je die niet kunt krijgen? Dan koop je ze gewoon. Maar ten koste van wat?
Nicolaas Veul onderzoekt in de documentaire #followme de wereld van boostboys, bots, shout outs en betaalde likes uit Rusland. #followme geeft een kijkje in de wereld achter Instagram die je voorgoed anders naar het medium laat kijken.
In #followme vraagt Nicolaas Veul zich af wie de winnaars en wie de verliezers zijn in deze nieuwe industrie. Hoe voer je de strijd tegen het algoritme? Hij praat met verschillende influencers en met het Amsterdamse Agency for Digital Influencer Marketing: IMA.
#followme is donderdag 22 november om 20.55 uur te zien op NPO3.
Tim den Besten en Nicolaas Veul staan 100 dagen voor de klas
Nicolaas Veul op oorlogspad in nieuwe VPRO-serie
Vanavond op tv: Tim den Besten en Nicolaas Veul voor de klas in docuserie
Vanavond op tv: Tim en Nicolaas lopen stage bij GGZ-instelling in nieuwe serie