Nieuw logo Songfestival verbindt Rotterdam met deelnemende landen
Geschreven door Daniël SchalkHet Eurovisie Songfestival 2021 heeft een nieuw logo gekregen. De organisatie van het Eurovisie Songfestival in Rotterdam heeft vrijdagmiddag om 12:00 uur het vernieuwde logo voor 2021 gepresenteerd. Het beeldmerk verbindt gaststad Rotterdam met de hoofdsteden van de deelnemende landen.
Het nieuwe logo toont op het eerste gezicht veel overeenkomsten met zijn voorganger, maar heeft een ander verhaal. Het vorige logo vertelde het verhaal van 65 jaar Songfestival. “Het nieuwe logo staat symbool voor samenkomen, ongeacht de vorm waarin”, legt executive producer Sietse Bakker uit.
Het beeldmerk is geïnspireerd op de landkaart van Europa en verbindt de hoofdsteden met Songfestival-stad Rotterdam. “Dankzij de ontwikkelingen op het gebied van vaccins en betrouwbare sneltesten zijn we inmiddels wel voorzichtig optimistisch over wat er in mei verantwoord kan”, zegt Bakker.