WNL lanceert campagne Wij Nederland

WNL lanceert campagne Wij Nederland

Geschreven door Pieter Jongsma

Omroep WNL gaat vanaf deze maand campagne voeren onder de noemer Wij Nederland. De omroep wil zo bijdragen aan een beter Nederland en een betere publieke omroep.

In samenwerking met zes grote organisaties gaat de omroep de bijdragen van nieuwe leden volledig besteden aan doelen die meebouwen aan een beter Nederland.

Hiervoor lanceert WNL vandaag de speciale website WijNederland.tv, waarmee de omroep via crowdfunding600.000 euro wil werven voor projecten die Nederland beter maken.

De deelnemers aan de Wij Nederland­campagne zijn het Oranje Fonds, KNGF Geleidehonden, Make­a­Wish Nederland, het Wereld Natuur Fonds, Cruijf Foundation­Schoolplein14 en de stichting Meer Dan Voetbal.

De omroep wil in de toekomst een permanent platform bieden voor organisaties die werken aan een beter Nederland.

Volgens WNL sluit de campagne Wij Nederland nauw aan bij de drijfveren van de jonge omroep.

“WNL is er om een ander geluid te laten horen”, aldus hoofdredacteur Bert Huisjes. “Wij zijn de omroep voor wij Nederland, opgewekt en betrokken. De omroep voor doeners. Wij Nederland zal het in moeilijke economische tijden vaker zelf moeten doen. Laten we het samen doen.”

Ook wil de omroep met Wij Nederland onderstrepen dat de publieke omroep van iedereen is. “De publieke omroep dient tussen de gewone mensen te staan. Dat is ook hoe wij journalistiek bedrijven: op een nuchtere manier, zonder vooroordeel en vooral voor gewone en nieuwsgierige mensen,” aldus Huisjes

WNL wil met de Wij Nederland­campagne tevens een statement maken over het

verplichte lidmaatschapgeld in ons land. Volgens de omroep wordt voor de programma’s bij de Publieke Omroep al door alle Nederlanders betaald, het ledengeld is dubbelop. Via de website WijNederland.tv is het voortaan mogelijk om het verplichte lidmaatschapsgeld nuttig te besteden, aan doelen die Nederland verbeteren.

“Het lidmaatschapsgeld wordt in zijn geheel door WNL aan een door U
gekozen doel gestort”, zo valt te lezen op WijNederland.tv. “Door bijvoorbeeld kinderen meer te laten bewegen, geleidehonden op te leiden en ouderen het respect te geven dat ze verdienen.”

Ook zal Wij Nederland aandacht geven aan bewuste voeding in sportkantines, het opfrissen van schoolpleinen en de bescherming van de natuur.

De projecten van Wij Nederland krijgen niet alleen aandacht op de website WijNederland.tv. Omroep WNL zal in zijn radio­ en televisieprogramma’s regelmatig aandacht gaan schenken aan de vorderingen bij de zes organisaties.