Sport op zondag scoort!
Geschreven door Sebastiaan Boers Laatste update:De kijkcijfers van zondag 10 augustus 2014 laten zien dat sport weer populair is op de zondagavond. Het NOS programma Studio Sport Eredivisie scoorde maar liefst 2.667.000 kijkers. Het voetbal programma wist hiermee een marktaandeel van
52,2 % binnen te halen.
Ook Studio Voetbal deed het goed op de zondag. Hier keken 1.116.000 mensen naar. Hiermee behaalde de NOS een marktaandeel van 20,0 %.
De NCRV deed het ook bijzonder goed. Maar liefst 1.989.000 keken naar Een tegen 100. De kennis-quiz met Caroline Tensen wist hiermee een marktaandeel van 30,0 % te scoren. Een mooie score voor de NCRV.
Direct na Een tegen 100 stond het AVRO-programma Tussen kunst en kitsch op het geprogrammeerd. Hier keken ook veel mensen naar, namelijk 1.792.000. Hiermee behaalde de AVRO een marktaandeel van 29,2 %. Ook een prima score voor de AVRO.
Ook BNN doet het goed op de zondagavond. Op Nederland 3 zond BNN de quiz Ranking the stars uit. Hier keken 611.000 mensen naar. Een stijging ten opzichte van vorige week zondag. Toen zagen 474.000 het programma wat wordt gepresenteerd door Paul de Leeuw. Met een marktaandeel van 9,3 % een prima score voor BNN.
SBS6 scoort met het nieuwsprogramma Hart van Nederland. Hier keken 1.265.000 mensen naar, goed voor een marktaandeel van 23,0 %. Hiermee behaalt Hart van Nederland plek 5 in de kijkcijfer top 25.
De grote winnaar van deze zondagavond is het NOS Journaal van 20.00 uur. Hier keken 2.822.000 mensen naar. Hiermee behaalde de NOS een marktaandeel van 48, 8 %. Een prima avond voor Nederland 1. De kijker weet de programma's van Nederland 1 goed te vinden.
Dit blijkt uit de kijkcijfers die dagelijks gepubliceerd worden door Stichting kijkonderzoek.
Ziggo lanceert nieuwe sportzender Ziggo Sport