The Voice Kids wint de zaterdagavond

The Voice Kids wint de zaterdagavond

Geschreven door Sebastiaan Boers

De talentenjacht, The Voice Kids, ziet de kijkcijfers stijgen. De tweede aflevering werd zaterdagavond bekeken door 1.837.000 mensen. Dat aantal ligt hoger dan bij het debuut vorige week, toen keken er 1.521.000 mensen naar deze talentenjacht. Met de huidige kijkcijfers weer The Voice Kids op de tweede plek te eindigen in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor RTL 4 komt uit op 26,5 %.

We hebben ze een week moeten missen, maar De Grote Improvisatieshow is terug. Met 1.054.000 kijkers deed dit improvisatieprogramma het zaterdagavond goed. Twee weken geleden zakten de kijkers enorm in naar slechts 785.000 mensen. Met de kijkcijfers van zaterdagavond weet dit programma op de negende plek te eindigen in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor RTL 4 komt uit op 16,8 %.

Als afsluiter stond een herhaling klaar van Benidorm Bastards. Het programma met de verborgen camera wist rond 23.00 uur nog 584.000 mensen aan de buis gekluisterd te houden. Ook dit programma weet een plek op te eisen in de kijkcijfer top 25 en komt uit op plek 19. Het marktaandeel voor Benidorm Bastards komt uit op 11,6 %. 

Opnieuw ook een miljoenenpubliek bij NPO 1. Het consumentenprogramma, Kassa, weet als eerste deze grens te bereiken. In totaal keken er 1.361.000 mensen naar Kassa. Dat aantal ligt iets hoger dan een week ervoor, toen werd het consumentenprogramma bekeken door 1.326.000 mensen. Kassa weet met de kijkcijfers van zaterdagavond op de zesde plek te eindigen in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor de VARA komt uit op 25,5 %.

Frans Bauer deed het ook iets beter dan een week eerder. Zaterdagavond keken er 1.428.000 mensen naar Bananasplit, tegenover 1.309.000 vorige week. Met de huidige kijkcijfers staat Frans op de vijfde plek in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor de AVROTROS komt uit op 20,6 %.

Cojones weet ook een miljoenenpubliek te bereiken, maar verliest net van De Grote Improvisatieshow. In totaal keken er 1.030.000 mensen naar dit satirische programma. Vorige week keken er 918.000 mensen, net geen miljoen. Met de kijkcijfers van zaterdagavond staat Cojones op de tiende plek, net achter De Grote Improvisatieshow, in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor de VARA komt uit op 15,8 %.

NPO 3 deed ook mee in de kijkcijfer top 25. Paul de Leeuw wist met zijn programma Paul's Puber Kookshow wederom niet in de lijst voor te komen. In totaal werd zijn programma bekeken door 330.000 mensen. Een week eerder keken er nog 405.000 mensen. Wel warmde Paul de kijkers op voor de film die daarna op het programma stond. Het marktaandeel voor de VARA komt uit op 6,1 %.

De film Aanmodderfakker, die uitgeroepen is als beste Nederlandse film van 2014 en winnaar van 3 gouden Kalveren wist zaterdagavond 577.000 kijkers te trekken op NPO 3. Daarmee staat deze film van Michiel ten Horn op plek 20 in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel wat deze film binnenhaalt voor de AVROTROS komt uit op 8,3 %.

Hans Kraay jr, de kijkcijferkoning van SBS6, laat opnieuw van zich horen, maar raakt de titel (eindelijk) kwijt. In totaal werd zijn Lachen om home videos bekeken door 630.000 mensen. Dit aantal ligt een stuk(je) hoger dan een week eerder. Vorige week keken er nog 614.000 mensen naar de kijkcijferkoning. Met de huidige kijkcijfers staat Hans op plek 17 in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel wat Hans voor SBS6 binnenhaalt komt uit op 11,8 %.

De film van deze week, The Muppets, van SBS6 deed het dramatisch. In totaal keken er slechts 243.000 mensen naar deze film. Het is niet vaak voorgekomen dat SBS6 rond 20.00 uur zo weinig kijkers trok. De film komt niet voor in de kijkcijfer top 25 en haalt toch een marktaandeel op van 3,5 %.

De laatste aflevering van Wie Goed Doet wist eindelijk weer eens in de kijkcijfer top 25 te eindigen. In totaal werd de laatste aflevering van het tweede seizoen bekeken door 497.000 mensen. Dat aantal ligt (gelukkig) een stuk hoger dan een week eerder, toen keken er slechts 418.000 kijkers. Met de kijkcijfers van zaterdagavond staat Wie Goed Doet op plek 23 in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor SBS6 komt uit op 8,0 %.

Alleen Hart van Nederland deed het beter dan Hans en Wie Goed Doet. In totaal werd het nieuwsprogramma van SBS6 bekeken door 766.000 mensen. Daarmee staat Hart van Nederland op plek 13 in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor SBS6 komt uit op 14,7 %.

Holland zingt Hazes 2014, een registratie van het concert, werd rond 23.30 uur uitgezonden. Op dat tijdstip bleven er nog 364.000 mensen wakker om hiernaar te kijken. Dit programma is daardoor de hekkensluiter van de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor SBS6 komt daardoor uit op 11,5 %.

Naast The Voice Kids (1.837.000) op de tweede plek, bestaat de top drie verder uit: NOS Journaal van 20.00 uur op de eerste plek (2.248.000 kijkers) en uit Studio Sport Eredivisie op de derde plek (1.731.000 kijkers).

Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert.

Bekijk The Voice Kids terug via TV Blik.