K3 Zoekt K3 stijgt in België naar 1,2 miljoen kijkers

K3 Zoekt K3 stijgt in België naar 1,2 miljoen kijkers

Geschreven door Daniël Schalk

De laatste bootcamp-uitzending van K3 Zoekt K3 trok 1.195.328 kijkers op de Vlaamse tv-zender VTM, goed voor 46,1 procent marktaandeel. De laatste uitzending voordat de liveshows van K3 Zoekt K3 beginnen trok afgelopen vrijdag 690.00 kijkers op SBS6, goed voor 10,1 procent marktaandeel.

K3 Zoekt K3 beleefde in zowel Nederland als België een groei. Vorige week keken er slechts 556.000 mensen naar de eerste bootcamp op SBS6. De daarvoor keken er nog minder mensen, namelijk slechts 450.000 mensen. De kijkcijferdaling kwam door RTL4-talentenjacht The Voice of Holland.

De eerste uitzending van K3 Zoekt K3 trok 955.000 kijkers en ook de tweede en derde auditie-uitzendingen trokken bijna een miljoen kijkers. Helaas stortte de kijkcijfers in toen het zesde seizoen van The Voice of Holland begon, waarvan de eerste uitzending 2.490.000 kijkers trok.

Gelukkig voor SBS6 zitten de kijkcijfers van K3 Zoekt K3 weer in de lift en ook in België gaan de kijkcijfers weer omhoog. De eerste uitzending trok op VTM 1.117.550 kijkers. De weken daarna liepen de kijkcijfers terug tot ongeveer 960.000 kijkers, maar nu gaan de kijkcijfers weer ophoog.

Aankomende vrijdag beginnen de liveshows van K3 Zoekt K3, waarin Josje, Kristel en Karen opzoek gaan naar hun opvolgster. De Nederlandse meiden Klaasje, Jindra, Lisa, Demi en Suzan en de Vlaamse meiden Suzan Laura, Nora, Lauren, Hanne en Marthe zijn nog in de race om de nieuwe K3 te worden.