BNN en VARA lanceren komend seizoen veertig nieuwe tv-programma's
Geschreven door Pieter JongsmaIn het komende televisieseizoen zijn bij BNN en de VARA naast de vertrouwde titels veertig nieuwe programma's te zien. Van nieuw drama tot documentaires, van thema-avonden tot langdurige series. Vanmiddag presenteerden Jeroen Pauw en Sophie Hilbrand in de studio van de talkshow Pauw het nieuwe seizoen van zowel BNN als de VARA.
De pers werd namens fusieomroep BNN-VARA welkom geheten door algemeen directeur en voorzitter Gerard Timmer. Timmer vertelde over de ambities van BNN-VARA als mediabedrijf en was zichtbaar trots op het eerste programma-aanbod dat de fusieomroep komend seizoen onder de twee bekende publieksmerken gaat uitzenden.
Gerard Timmer: "BNN-VARA is niet zomaar een mediabedrijf. BNN-VARA heeft zich een nieuw doel gesteld. Niet het zijn van een publieke omroep alleen, maar het willen zijn van een maatschappelijk relevant mediabedrijf. Wij werken vanuit een sterke missie. Die ambitie betekent niet 'u vraagt, wij draaien'. Wij willen een samenwerkingspartner voor maatschappelijke instanties zijn, maar bovenal een venster en een platform voor een breed progressief en specifiek jong publiek. Programmatisch is het komend seizoen al een prachtige aftrap van die ambitie. Het pakket is breed en relevant. Van de documentaire Paradijsbestormers over Nederlandse Jihadstrijders tot de dramaserie Hollands Hoop. Van een inkijk in een jeugdinrichting in Wij Zitten Vast tot het sociale experiment Typisch Nederlands. En dat is nog maar een kleine greep uit ons aanbod."
BNN-VARA programmeert met twee merken: BNN en de VARA. Dat doet de fusieomroep vanuit de missie om aan de ene kant sociale, progressieve en journalistieke programma's te brengen en aan de andere kant een jong, optimistisch en emotioneel rakend aanbod te maken.