Ruim 2 miljoen kijkers voor TVOH!

Ruim 2 miljoen kijkers voor TVOH!

Geschreven door Sebastiaan Boers Laatste update:

De vrijdagavond stond geheel in het teken van het nieuwe seizoen van The Voice of Holland (TVOH). De eerste aflevering van het nieuwe seizoen werd enorm goed bekeken. Maar liefst 2.091.000 mensen zaten voor de buis om niet te missen van deze talentenshow met de rode stoelen.TVOH staat met dit kijkcijferaantal dan ook op de eerste plek in de kijkcijfer top 25. Met een marktaandeel van 32,3 % mag RTL 4 tevreden zijn.

Voor TVOH zond RTL 4 de laatste herhaling uit van Goede Tijden Slechte Tijden (GTST). De cliffhanger werd door 1.081.000 mensen bekeken. De laatste herhaling zorgt voor een marktaandeel van 18,2 %. Aanstaande maandag start het nieuwe seizoen van GTST.

Humberto Tan wist met zijn talkshow RTL Late Night ook veel kijkers te trekken. Naar de talkshow, die na TVOH werd uitgezonden, keken 1.455.000 mensen. Hiermee haalt RTL 4 een marktaandeel binnen van 30,8 %. De talkshow van RTL staat hiermee op plek drie in de kijkcijfer top 25. Een mooie avond voor RTL 4. 

Een ander programma wat ook veel kijkers wist te boeien was de finale van de NCRV-quiz De Slimste Mens. In de laatste aflevering van dit seizoen streden de beste spelers tegen elkaar. Ruim 1.375.000 mensen zagen dat Art Rooijakkers de finale gewonnen heeft. De NCRV behaalt hiermee de vierde plek in de kijkcijfer top 25. Daarnaast is het kijkcijferaantal goed voor een marktaandeel van 21,5 %.

Het NOS Journaal van 20.00 uur wist ook veel mensen te informeren. Naar het journaal keken 1.835.000 mensen. Daarna behaalt de NOS een marktaandeel van 33,0 %. Iets hoger dan de grote winnaar van de vrijdagavond TVOH.

Naast winnaars zijn er ook verliezers op de vrijdagavond. De reallifesoaps van SBS 6 werden niet heel goed bekeken. Recht tegenover TVOH (RTL 4) zond SBS de nieuwste aflevering uit van Patty's Big Fat Ibiza Wedding. Hier keken slechts 350.000 mensen naar. Dit kijkcijfer aantal zorgt voor een marktaandeel van 5,4 %.

Na de reallifesoap van Patty was het tijd voor de reallifesoap van Andy & Melisa. Zij wisten iets meer kijkers te trekken. Daar keken nog 360.000 mensen naar. Hiermee halen Andy en Melisa een marktaandeel op van 5,6 %.

Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die dagelijks gepubliceerd worden door Stichting kijkonderzoek.