Luisteraars De Coen en Sander Show verkiezen 123gold.nl tot irritantste radioreclame van 2014

Luisteraars De Coen en Sander Show verkiezen 123gold.nl tot irritantste radioreclame van 2014

Geschreven door Daniël Schalk

“Wauw, wat een mooie verlovingsring! Die was zeker wel duur?.... Nee hoor! Bij Steinberg Trouwringen. 123gold.nl, 123gold.nl, 123gold.nl” Deze reclamespot valt niet te missen en is inmiddels aanleiding voor rollende ogen en een massale zucht van ergernis bij radio-luisterend Nederland.

Niet zo gek dus dat 123gold.nl/Steinberg dit jaar door de luisteraars van De Coen en Sander Show uitgeroepen is tot de meest irritante radioreclame van 2014. De tweede plek is bemachtigd door “Au,au,au,au, er zit een sterretje in m’n glas” van Autotaalglas en de top 3 wordt afgesloten door ikwilvanmijnautoaf.nl. De gehele top 13 is hier terug te vinden.

“Een terechte winnaar” aldus Coen. “Hij is niet alleen irritant, maar hij komt ook nog eens honderd keer per dag op de radio” zegt Sander. De makers ontvangen voor deze twijfelachtige prestatie Het Houten Reclameblok en zijn zo sportief om hun prijs vandaag persoonlijk in ontvangst te nemen. Johnny Budak van 123gold.nl: “Onze reclame doet z’n werk. Het is een reclame die blijft hangen bij de mensen.”

Het Houten Reclameblok is in 2007 door Coen en Sander in het leven geroepen om reclamemakers te stimuleren om reclamespotjes te maken waar mensen ook écht naar luisteren. Dat de verkiezing nog steeds nodig is, blijkt wel uit de enorme hoeveelheid stemmen van de luisteraars. Irritante reclames blijven heftige reacties oproepen. Coen: “Goed dat de luisteraars hebben gesproken, want het houdt niet op, niet vanzelf.” Vorig jaar was Prorail de ‘gelukkige’ winnaar van Het Houten Reclameblok. Eerder vielen Spa Citron, Calvé en Orangina al in de prijzen.

De Coen en Sander Show is elke werkdag vanaf 16.00 uur te beluisteren bij BNN op 3FM.