Marlijn Weerdenburg sluit Vierdaagse af met 510.000 kijkers

Marlijn Weerdenburg sluit Vierdaagse af met 510.000 kijkers

Geschreven door Daniël Schalk Laatste update:

[caption id="attachment_25139" align="alignleft" width="300"] Foto: Sam Nijssen[/caption]

Vrijdagavond was de laatste uitzending van De Vierdaagse 2015 met Marlijn Weerdenburg te zien. Marlijn, bekend uit de populaire SBS6-serie Danni Lowinski, maakte afgelopen maandag haar presentatiedebuut met het verslag van de 99ste Nijmeegse Vierdaagse op SBS6.

De laatste uitzending trok vrijdagavond 510.000 kijkers, goed voor 16,8 procent marktaandeel. NPO 1 trok met hun verslag van de Nijmeegse Vierdaagse, Het gevoel van de Vierdaagse, 1.183.000 kijkers. Het marktaandeel voor NPO 1 en de KRO kwam vrijdagavond uit op 21,6 procent.

Marlijn begon afgelopen maandag met haar eerste presentatieklus voor het oog van 453.000 kijkers. Het marktaandeel voor het presentatiedebuut van Marlijn was goed voor 13,5 procent. Dinsdag stegen de kijkcijfers en keken er 497.000 mensen, goed voor 18,8 procent marktaandeel.

Helaas voor de actrice zakte de kijkcijfers van De Vierdaagse na dinsdag in. Woensdagavond keken er 467.000 mensen naar het Vierdaagse-verslag. Het marktaandeel kwam uit op 18,4 procent. Ondanks de gezakte kijkcijfers ging Marlijn met veel enthousiasme door en dat pakte goed uit.

Donderdagavond behaalde De Vierdaagse een record met 623.000 kijkers. Marlijn haalde met de kijkcijfers van donderdagavond een marktaandeel van 20,9 procent binnen. Nog nooit scoorde SBS6 zo hoog op dit tijdstip, dat de laatste weken vooral wordt gevuld met herhalingen van Utopia.

Terwijl SBS6 vrijdag 510.000 kijkers trok met de laatste uitzending van De Vierdaagse 2015 trok NPO 1 met de laatste uitzending 1.183.000 kijkers. Net als SBS6 scoorde NPO 1 en de KRO dit jaar ook hoger. Vorig jaar keken er rond de 900.000 kijkers naar het verslag van Fons de Poel.

Bekijk De Vierdaagse op TVblik.nl/de-vierdaagse