10 jaar Ik Vertrek scoort opnieuw voor NPO 1
Geschreven door Sebastiaan BoersHet programma 10 jaar Ik Vertrek blijft scoren voor de AVROTROS. In een speciale terugblik keek Marga van Praag naar een specifieke aflevering van Ik Vertrek. Deze speciale aflevering werd bekeken door 1.246.000 kijkers. Dat aantal ligt wel iets lager dan een week eerder.
Vorige week wist de aflevering waarin Paul de Leeuw terug keek naar zijn favoriete aflevering 1.313.000 kijkers te op leveren. Met de kijkcijfers van zaterdagavond staat 10 jaar Ik Vertrek, net als vorige week, op de tweede plek in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor de AVROTROS komt uit op 28.7 %.
Ook in de vooravond wist NPO 1 redelijk te scoren. Rond 19.00 uur was het tijd voor de tweede aflevering van de natuurdocumentaire De Nieuwe Wildernis. Dat leverde meteen meer kijkers op dan een week eerder. Zaterdagavond keken er 541.000 mensen naar deze natuurdocumentaire.
Een week eerder nog keken er 483.000 mensen. Met de 541.000 kijkers van zaterdagavond staat De Nieuwe Wildernis op plek 11 in de kijkcijfer top 25. De VARA ziet hiermee een marktaandeel binnen komen van 19,4 %.
De kijkcijfers voor Dokter Deen lopen ook voorzichtig wat op. De serie van Max wist leverde zaterdagavond 548.000 kijkers op. Een week eerder keken er minder mensen, namelijk 487.000. Met de huidige kijkcijfers staat Dokter Deen op de achtste plek in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor Max komt uit op 12,1 %.
Het is het EO programma Dilemma wederom niet gelukt om in de kijkcijfer top 25 te eindigen. In totaal keken er zaterdagavond 246.000 mensen naar dit praatprogramma van Tijs van der Brink. Een week eerder keken er iets meer mensen, namelijk 298.000.
Vorige week wist Dilemma dan ook wel in het kijkcijferoverzicht voor te komen. Met de 298.000 kijkers van vorige week stond Dilemma op plek 20. Deze week is er geen plek voor Dilemma. Toch ziet de EO dankzij de 246.000 kijkers een marktaandeel binnen komen van 5,4 %.
Blije gezichten voor Ron Boszhard. Zijn natte programma Bommetje scoort meer kijkers dan een week eerder. Hoewel er nu herhalingen te zien zijn, wist Bommetje vorige week zaterdagavond slechts 84.000 kijkers op te leveren. Deze week liepen de kijkcijfers weer een beetje op. In totaal keken er 133.000 mensen naar Bommetje.
Helaas voor Ron is er met deze 133.000 kijkers geen plek voor Bommetje in de kijkcijfer top 25. De AVROTROS ziet een marktaandeel binnen komen van 4,9 %. Het programma Troy, wat direct na Bommetje geprogrammeerd stond, wist slechts 80.000 kijkers te bereiken. Het marktaandeel voor BNN komt hierdoor uit op 2,1 %.
Op de late avond van NPO 3 wist het verslag van Dutch Valley redelijk goed te scoren. In totaal keken er rond 22.30 uur 258.000 mensen naar dit verslag. Het verslag werd verzorgd door de AVROTROS. Onder andere Tim Douwsma deed hier verslag van. De AVROTROS ziet met de 258.000 kijkers een marktaandeel binnen komen van 5,9 %.
RTL 4 had een avond vol herhalingen. Om 20.00 uur zond de commerciële zender een herhaling uit van Wie Ben Ik?! Hier keken in totaal 529.000 mensen naar. Een week eerder keken er iets meer mensen, namelijk 577.000. Met de huidige kijkcijfers staat Wie Ben Ik?! op plek 14 in de kijkcijfer top 25.
De Jongens Tegen De Meisjes (DJTDM) en All You Need Is Love (AYNIL) deden het duidelijk beter. De herhalingen van deze twee programma's werden bekeken door 883.000 en 692.000 kijkers. Met deze kijkcijfers staan DJTDM en AYNIL op de plekken vier en vijf in de kijkcijfer top 25.
RTL 4 ziet met deze drie herhalingen de volgende marktaandelen binnen komen: 13,4 % voor Wie Ben Ik?!, 19,0 % voor DJTDM en 16,5 % voor AYNIL.
SBS6 deed opnieuw een poging met de (voormalige) kijkcijferkoning. Hans Kraay jr wist met zijn Lachen om home video's 350.000 mensen te laten lachen. Een week eerder keken er iets minder mensen, namelijk 337.000. Met de huidige kijkcijfers staat Hans op plek 16 in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor SBS6 komt uit op 11,4 %.
Hart van Nederland deed het een stuk beter. Rond 23.00 uur keken er 537.000 mensen naar het nieuwsprogramma van SBS6. Met deze kijkcijfers is Hart van Nederland het best bekeken programma van de zaterdagavond voor SBS6. Het marktaandeel voor SBS6 komt uit op 16,5 %.
Naast 10 jaar Ik Vertrek met 1.246.000 kijkers op de tweede plek, bestaat de top drie verder nog uit: NOS Journaal van 20.00 uur met 1.209.000 kijkers op de derde plek en uit Studio Sport Eredivisie met 1.266.000 kijkers op de eerste plek.
Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert.