Nieuwe zendervormgeving voor sportzender Eurosport
Geschreven door Daniël SchalkSportzender Eurosport lanceert morgen, vrijdag 13 november, haar nieuwe merkidentiteit en zendervormgeving. Bij de nieuwe zendervormgeving en merkidentiteit hoort een nieuw logo. Ook veranderd de naam van Eurosport in Eurosport 1, Eurosport 2 blijft Eurosport 2 heten.
Met de lancering van de nieuwe merkidentiteit en zendervormgeving daagt Eurosport, aan de hand van de nieuwe tagline ‘Fuel Your Passion’, sportfans uit om hun passie voor sport te delen. De nieuwe identiteit en vormgeving is de start van een nieuw hoofdstuk voor de sportzender.
Eurosport heeft een gedenkwaardig jaar achter de rug, waarin de recente aankoop van de exclusieve rechten voor de Olympische Spelen het hoogtepunt was. Die aankoop maakt haar missie om sportfans onvergetelijke kijkervaringen te bieden en hen altijd te betrekken bij hun favoriete sport.
Het ontwerp stuwt Eurosport ‘volle kracht vooruit’ naar een veelbelovende toekomst. De vele sterren in het oude logo van Eurosport zijn vervangen door een iconische ster. De iconische ster maakt deel uit van de letter ‘e’ in de naam van de sportzender, onderdeel van Discovery.
“Eurosport is sinds jaar en dag een gevestigde naam als het gaat om live topsport coverage. Onder de vlag van Discovery hebben we nu onze groei ge-supercharged en staan we met ons prachtige merk aan het begin van een nieuw tijdperk”, zegt Peter Hutton, Chief Executive Officer van Eurosport.
“We zijn volop in ontwikkeling, ook in de Benelux. Nieuwe, exclusieve uitzendrechten zijn daarvan het meest tastbare bewijs. Die van de Olympische Spelen natuurlijk, en van de MLS en de MotoGP. Die van Wimbledon in België en van de Serie A en Ligue 1 in Nederland”, zegt Alco de Jong, Country Manager, VP van Discovery Networks Benelux.
Sportzender Eurosport wil dé bestemming voor sportfans worden. “De lancering van deze nieuwe merkidentiteit is een grote stap voorwaarts en maakt van Eurosport de ultieme bestemming voor echte sportfans. Zij staan dan ook centraal in de nieuwe Fuel Your Passion tagline”, vervolgt Hutton.
“Achter de schermen zijn we druk aan het werk om onze producties verder te verbeteren. Zodat we al die mooie sportverhalen nog beter kunnen vertellen. Ik ben erg trots dat we die verhalen nu kunnen presenteren in een nieuwe en eigentijdse look en feel”, voegt De Jong daaraan toe.
“De nieuwe look en feel geeft onze zenders een onderscheidende persoonlijkheid, die sportfans verbindt en enthousiasmeert. We voeden hun passie met must see content, verpakt in een prachtige jas geschikt voor elk seizoen en elke sport”, zegt Antonio Ruiz, VP Marketing & Franchise Management, Eurosport.
Eurosport heeft met haar zenders een bereik van 243 miljoen kijkers in 99 landen in Europa, Azië-Pacific, Afrika en het Midden-Oosten. Eurosport is onderdeel van Discovery. Discovery Networks Benelux bestaat uit de zender Discovery Channel, TLC, Eurosport 1, Eurosport 2, ID, Animal Planet, Discovery Science en Discovery World.
In Nederland bereiken de zenders van Discovery maandelijks gemiddeld 11,3 miljoen kijkers. Discovery Networks Benelux maakt deel uit van Discovery Communications, ’s werelds grootste non-fictie mediabedrijf, met ruim 2,7 miljard gecumuleerde abonnees in meer dan 220 landen en gebieden.