Filmrecensie: Sing

Filmrecensie: Sing

'Sing is één van de vrolijkste animatiefilms van 2016'

De makers van The Secret Life Of Pets en Minions hebben een nieuwe film uitgebracht. Deze film heeft de titel Sing gekregen. Sing gaat over het leven van Buster Moon, een theaterman met een droom. Hij droomt ervan om een grote theatervoorstelling te geven. Deze droom loopt niet helemaal volgens plan. De bank klopt vaak aan de deur van Buster om geld te innen. Dan komt Buster met een idee die zijn leven compleet op zijn kop zal zetten.

Een animatiefilm maken is één ding. Maar om een goede animatiefilm te maken is een tweede. De makers van Sing hebben uitstekend werk afgeleverd. Meteen bij de eerste beelden zit je als kijker helemaal in de film. Alle beelden zien er ontzettend goed uit. De kleuren, de grafische effecten en de personages zijn stuk voor stuk goed uitgewerkt. Aan elk klein detail lijkt te zijn gedacht. Alle complimenten voor de makers van deze animatiefilm.

Veel verhaallijnen komen langzaam maar zeker bij elkaar. Theaterman Buster wil een talentenjacht organiseren. Door een 'foutje' van zijn secretaresse Miss Crawly loopt het helemaal uit de hand. De hoofdprijs moest bestaan uit duizend dollar, maar helaas is dat bedrag iets verhoogd... Dat heeft er voor gezorgd dat er veel, heel veel, deelnemers op de audities afkwamen.

Rosita:

Zo is daar Rosita, een moeder varken van 25 biggen. Zingen is haar lust en haar leven. Maar het huishouden vergt veel van haar tijd. Haar man heeft weinig tijd voor Rosita en laat haar dan ook vaak alleen. Toch ziet zij haar kans schoon om auditie te gaan doen. Met succes haalt zij de volgende ronde. Dit heugelijke nieuws wilde Rosita dan ook delen met haar gezin, maar helaas staan die er niet helemaal om te springen.

Ashley:

Niet alleen solisten doen auditie. Ook duo's doen maar wat graag mee aan de audities. Ashley doet auditie met haar vriend. Maar helaas voor haar vriend is Ashley de ster van de auditie. Zij twijfelt of ze wel alleen verder moet gaan in de show van Buster. Maar dan gebeurd er iets in haar leven, deze gebeurtenis zorgt voor een grote verandering in het leven van Ashley.

Meena:

De verlegen olifant Meena is misschien wel dé ster van Sing. Met een ontzettend mooie stem moedigt de familie van Meena aan om auditie te doen. Maar de zenuwen krijgt Meena niet onder controle. Verslagen keert zij dan ook naar huis. Haar familie is hier niet blij mee en staat er op dat Meena om een herkansing vraagt. Dankzij Buster ziet Meena op tijd in dat zij talent heeft. Maar kan Meena haar talent ook gebruiken in de talentenjacht?

Johnny:

De stoere gorilla Johnny geniet van zingen. Hij droomt van een leven als popster. Helaas ziet zijn criminele vader niets in het leven van popster voor zijn zoon. Wanneer een inbraak niet helemaal loopt zoals gepland kiest Johnny voor zichzelf. Zijn stem is zo goed dat hij het dan ook ver schopt. Hij mist zijn vaders steun, maar dan krijgt hij toch de steun waar hij zolang naar verlangd.

Gunter:

Misschien heeft varken Gunter niet de stem, maar wel de looks. Gunter is de vrolijkste deelnemer van de talentenjacht. Hij is grappig, uniek en bovendien zeer lenig. Ook Buster ziet dat Gunter een podiumbeest is. Hij ziet een gouden duo in hem en in Rosita. Een opvallend nieuw duo wordt dan ook een feit. Maar is Gunter wel gemaakt om als duo op te treden? Gunt hij Rosita een plek naast hem op het podium?

'Iedereen heeft een eigen doel'

Iedereen heeft zo zijn eigen idee over de talentenjacht. Maar waar het allemaal om gaat is geloven in jezelf. Doen waar je gelukkig van wordt en doen wat je goed kunt. Ook al denk je dat je het niet kan, toch proberen! Dat advies geeft Buster aan iedereen. Maar het zijn zijn eigen woorden die hem de ogen uiteindelijk openen. Alles lijkt perfect geregeld te zijn, maar dat is toch net even anders.

Leren omgaan met een tegenslag is lastig. Dit geldt ook zeker voor Buster. Hij ziet zijn droom letterlijk in één klap wegvagen. Maar niemand minder dan de verlegen Meena laat Buster inzien waar het allemaal draait in het leven: doen waar je je goed bij voelt. Buster gebruikt de dingen waar hij goed in is en laat zien dat hij dat uitstekend goed kan. Loopt dan alles toch nog goed af?

'Muziek maakt van Sing een geweldige film'

Wat Sing vooral goed maakt is de muziek. Er komen ontelbaar veel hits voorbij in deze vrolijke animatiefilm. Zo is Shake It Off van Taylor Swift vaak te horen. De Anaconda van Nicky Minaj, Firework van Katy Perry, Crazy In Love van Beyoncé en Jay-Z, Butterfly van Crazy Town en Stay With Me van Sam Smith komen allemaal voorbij. Zowel hits van nu als ook van vroeger komen aan bod.

Dit zorgt er voor dat Sing aantrekkelijk is voor jong én oud. Misschien is Sing wel één van de vrolijkste films van 2016! Het doet sterk denken aan de succesvolle Disneyfilm Zootopia. In beide films spelen dieren de hoofdrol. Wanneer je naar Sing kijkt, zou je bijna denken dat deze is gemaakt door Disney.

Sing laat goed zien dat een film niet zonder muziek kan. Muziek kan een film maken of breken. Maar de muziek is Sing maakt Sing tot een groot succes. Een feest voor de hele familie. Sing is één van de films die je dit jaar zeker gezien moet hebben! Een echte aanrader voor iedereen die van animatiefilms houdt.

Bekijk de trailer van Sing hieronder en oordeel zelf. Een ideaal uitje voor tijdens de kerstvakantie. Sing mag je gewoon niet missen!

Afbeelding: YouTube