Mindf*ck bereikt miljoenenpubliek op NPO 1

Mindf*ck bereikt miljoenenpubliek op NPO 1

Geschreven door Sebastiaan Boers

Zaterdagavond waren alle ogen op Victor Mids gericht. Zijn Mindf*ck verhuisde van NPO 3 naar NPO 1. De kijkcijfers op NPO 3 waren zo goed, dat het mocht verhuizen naar NPO 1. Direct na het NOS Journaal was de eerste aflevering van het nieuwe seizoen te zien. In totaal schakelden er dan ook 1.888.000 mensen in. Hiermee wist Victor met gemak te winnen van Chantal Janzen en Wendy van Dijk.

Wendy was onder andere te gast in de eerste aflevering. Tot twee maal toe werd zij door Victor in de maling genomen. Vooral het voorval met haar trouwring zorgde voor een verbaasde Wendy. Door de 1.888.000 kijkers staat Victor op de tweede plek in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor AVROTROS komt hierbij uit op 29,9 %.  

Door de komst van Mindf*ck op de zaterdagavond, moesten Janzen & Van Dijk het met iets minder kijkers doen. In totaal keken er 1.153.000 mensen naar de derde aflevering van dit huwelijksprogramma. Een week geleden keken er 1.168.000 mensen naar de tweede aflevering. De kijkcijfers van zaterdagavond zijn goed voor de achtste plek in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor RTL 4 komt uit op 18,6 %.

Direct na Mindf*ck stonden de mannen van De kwis weer klaar. In de tweede aflevering was schrijver Ronald Giphart te gast. Deze aflevering werd bekeken door 1.523.000 kijkers. Vorige week ging het nieuwe seizoen van De kwis van start met 1.088.000 kijkers. Toen werd De kwis om 23.10 uur uitgezonden, in verband met een WK voetbalwedstrijd. Met de huidige kijkcijfers staat De kwis op de vierde plek in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor de VARA komt uit op 24,8 %.

Daarna ging de strijd verder tussen NPO  1 en RTL 4. Het beste van Koefnoen nam het op tegen Het zijn net mensen. In totaal keken er 1.231.000 mensen naar Het beste van Koefnoen. Na vijftien jaar valt het doek voor dit populaire programma. In de komende weken blikt het Koefnoen terug op de afgelopen vijftien jaar. Met de kijkcijfers voor de eerste aflevering staat Koefnoen op plek zes in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor AVROTROS komt uit op 22,3 %.

Het zijn net mensen won weer kijkers. De derde aflevering van deze dierenquiz werd bekeken door maar liefst 1.158.000 kijkers. Dat zijn er een stuk meer dan een week geleden. Vorige week keken er namelijk 844.000 mensen naar de tweede aflevering. Met de kijkcijfers van zaterdagavond staat Humberto Tan, de presentator van Het zijn net mensen, op de zevende plek in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor RTL 4 komt uit op 20,9 %.

NPO 2 zond zaterdagavond de derde aflevering van Verborgen verleden uit. In deze aflevering stond Albert Verlinde centraal. Deze aflevering werd bekeken door 563.000 mensen. Een week geleden keken er minder mensen, namelijk 521.000. Met de kijkcijfers van zaterdagavond staat dit programma op de zeventiende plek in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor de NTR komt uit op 8,9 %.

SBS6 zond wederom een film uit. Dit keer koos de commerciële zender Identity Thief uit. Deze film komt uit 2013 en is geregisseerd door Seth Gordon. In totaal keken er 184.000 mensen naar deze film. RTL 5 zond tegelijkertijd de film The Smurfs 2 uit. Ook deze film komt uit het jaar 2013. The Smurfs 2 kon rekenen op 404.000 kijkers. Deze films zorgen er voor dat er marktaandelen binnen komen van 3,0 % (SBS6) en 6,6 % (RTL 5).

Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert. 

Bekijk Mindf*ck terug via TVblik.