Tiende editie van The Passion bereikt ruim 2,7 miljoen kijkers
Geschreven door Sebastiaan BoersDonderdagavond zonden de EO en KRO-NCRV de tiende editie van The Passion. Het moest een spektakel worden in Roermond. Door de coronacrisis is dat afgelast. Toch was The Passion op Witte Donderdag te zien. Johnny de Mol was de verteller van het Paas verhaal. Hij liet voor het oog van 2,7 miljoen mensen hoogtepunten uit de eerdere edities zien.
De kijker thuis was er digitaal toch een beetje bij. Via een speciale website konden mensen hun angst en hun hoop delen met de rest van Nederland. Dat werd massaal gedaan, aldus Anne-Mar Zwart. Zij deelde de boodschappen van de kijkers.
Meteen na The Passion wist Op1 zeker 1,3 miljoen kijkers te bereiken. Dat zijn er flink meer dan de talkshow van Eva Jinek. Zij scoorde ‘slechts’ 692.000 kijkers. Zelfs SBS6 kwam dichterbij met 618.000 kijkers voor Hart van Nederland.
De TV Kantine sloot haar seizoen af met 816.000 kijkers. Deze kijkers kregen een kijkje achter de schermen voorgeschoteld. Daarbij werden er ook nog eens bloopers getoond. Die werden regelmatig gemaakt op de set bij Carlo Boszhard en Irene Moors.
Met deze kijkcijfers is The Passion op plek twee in het kijkcijferoverzicht geëindigd. Het NOS Journaal wist met 2,8 miljoen kijkers op plek één te eindigen. Het half acht nieuws van RTL wist dankzij 1,4 miljoen kijkers op plek drie te eindigen.
Dit alles blijkt ut de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert.