NRC Handelsblad neemt radiozender Sublime over
Geschreven door Pieter Jongsma Laatste update:NRC Media, het moederbedrijf van NRC Handelsblad heeft de radiozender Sublime overgenomen. Dat maakte het bedrijf, dat onderdeel is van Mediahuis donderdag bekend. “Deze overname past uitstekend in onze groeiambitie op het gebied van audio”, licht CEO Dominic Stas toe.
“We zien een enorme toename in het gebruik van digitale audio. Inmiddels luisteren al miljoenen Nederlanders naar podcasts en verwachten we dat dit boeiende medium alleen nog maar aan belangstelling zal winnen. Daarom willen we onze eigen NRC-journalistiek nog meer gaan vertalen naar audio. We willen ook meer commerciële podcasts gaan produceren en deze breder gaan distribueren. Met de overname van SUBLIME zetten we deze ambitie kracht bij doordat we zo in één keer productiefaciliteiten, talent én audiodistributie in huis halen. Daarbij blijft SUBLIME als zelfstandig bedrijf opereren”.
De FM-radiozender SUBLIME heeft gemiddeld zo’n 350.000 unieke luisteraars per week, een gemiddelde luistertijd van 3 uur en is te beluisteren via FM, DAB+, mobile en online. De radiozender blijft bestaan als zelfstandig bedrijf.