Loden Leeuw voor Maarten van der Weijden en Bonprix
Geschreven door Pieter JongsmaIn de live-uitzending van het TROS-programma RADAR zijn gistervanavond weer de Loden Leeuwen uitgereikt. Hiermee 'beloont’ RADAR elk jaar de meest irritante reclames. Dit jaar werd er in totaal 75.000 keer gestemd. De Loden Leeuw voor de ‘meest irritante BN’er in een reclame’ gaat dit jaar naar Maarten van der Weijden voor zijn filmpje van zorgverzekeraar Menzis. Internetwinkel Bonprix wint een Loden Leeuw in de categorie ‘meest irritante commercial van 2013’, met hun reclame waarin twee dames met hetzelfde outfitje een lunchroom kort en klein slaan, waarna ze samen op de foto gaan.
Maarten van der Weijden wint met 25% van de stemmen nipt van Sylvie Meis, die uit de kleren ging voor Hunkemöller. Zij krijgt 23% van de stemmen. De commercial van Van der Weijden wordt vooral irritant gevonden vanwege zijn slechte presentatie, het gezwollen stemgeluid en zijn harkerige manier van bewegen.
Bij Bonprix vallen kijkers over het feit dat hier zinloos een lunchroom vernield wordt. Dit zou aanzetten tot vandalistisch gedrag. Bonprix krijgt 25% van de stemmen en ook hier krijgt nummer twee 23% van de stemmen: vlekkenmiddel Vanish Oxi Action met een slecht nagesynchroniseerde commercial over “Niccolo en Matteo”.