Maastricht lanceert thema voor bidbook Songfestival

Maastricht presenteert zichzelf met de slogan Come Closer als ideale gaststad voor het Eurovisie Songfestival 2020. Maastricht is de eerste kandidaat-stad die een tipje van de sluier oplicht over de inhoud van haar bidbook, die zij woensdag zullen overhandigen aan de Publieke Omroep.

Met het thema Come Closer willen Maastricht en Limburg intimiteit toevoegen aan het grote uitbundige Songfestival door er iets van de Limburgse ziel aan toe te voegen, zo laten zij weten in een persbericht. Met de slogan willen zij uitdragen het kleine te waarderen, naast het grote.

Volgens de burgemeester is Maastricht de perfecte locatie. “Een internationaal georiënteerde stad, op het kruispunt van Europa. Een stad die alles heeft en toch overzichtelijk is, vol karakter en sfeer. De hoofdstad van een regio die je gastvrij omarmt; waar je mag komen zoals je bent”, aldus Annemarie Penn-te Strake.

Er zijn nog vijf steden in de race die het Eurovisie Songfestival 2020 graag willen organiseren. Dat zijn naast Maastricht ook Rotterdam, Utrecht, Den Bosch en Arnhem. Amsterdam haakte vorige week af nadat bleek dat de Ziggo Dome, de RAI en de Johan Cruijff Arena niet beschikbaar zijn in de Songfestival-periode.

Om het thema Come Closer te ondersteunen is deze film ontwikkeld:

Foto: Eurovision.tv

Geef een reactie