K3 Zoekt K3 verliest Belgische tv-kijkers
Geschreven door Daniël Schalk Laatste update:De tweede uitzending van K3 Zoekt K3, de zoektocht naar de opvolgsters van Josje Huisman, Kristel Verbeke en Karen Damen, trok vrijdagavond 964.369 kijkers op de Vlaamse tv-zender VTM. Het marktaandeel voor VTM komt met de unieke zoektocht naar de nieuwe K3 uit op 40,6 procent.
In Nederland keken er afgelopen vrijdag 912.000 mensen naar SBS6. Het marktaandeel voor de Nederlandse familiezender kwam uit op 14,9 procent. De eerste uitzending van K3 Zoekt K3 trok in België meer kijkers. Naar de eerste uitzending keken 1.117.550 mensen op televisiezender VTM.
VTM haalde met de eerste uitzending een marktaandeel van op 45,8 procent binnen. Dat betekend dat bijna alle tv-kijkende Belgen naar K3 Zoekt K3 keken. De eerste uitzending op SBS6 trok 955.000 kijkers. De Nederlandse kijkcijfers zijn in tegenstelling tot de Belgische kijkcijfers stabiel gebleven.
800.000 kijkers voor halve finale K3 Zoekt K3