K3 scoort 300.000 kijkers voor SBS6

K3 scoort 300.000 kijkers voor SBS6

Geschreven door Sebastiaan Boers

Zaterdagavond was er een keer geen film te zien bij SBS6. Het leven van K3 werd getoond aan de kijker. In K3: het leven na de finale werden Klaasje, Hanne en Marthe gevolgd voor verschillende camera's. In deze documentaire komen allerlei unieke beelden van het nieuwe leven van de nieuwe K3 aanbod.

De documentaire werd bekeken door 310.000 mensen. Deze kijkers schakelen om 20.30 uur in voor K3. Met die kijkcijfers staan de meiden van K3 niet in het kijkcijferoverzicht van de zaterdagavond. SBS6 ziet een marktaandeel binnen komen van 4,6 %. 

Helaas voor K3 was de concurrentie te groot rond 20.30 uur. De meiden moesten toezien hoe de concurrentie meer kijkers vast wisten te houden. RTL 4 en NPO 1 wisten veel meer kijkers te bereiken. Bij RTL 4 wist met All you need is love 1.919.000 kijkers te bereiken en NPO 1 scoorde 1.967.000 kijkers voor Wie is de mol?

Na K3 keken er 580.000 naar Hart van Nederland. Het nieuwsprogramma van SBS6 scoort hiermee beter dan de afgelopen weken op de zaterdagavond. Met deze kijkcijfers staat Hart van Nederland op plek 18 in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor SBS6 komt uit op 9,6 %.

Direct na Hart van Nederland keken er 488.000 mensen naar Shownieuws. Dat zijn er wel iets minder dan de zaterdag editie van een week eerder. Met deze kijkcijfers staat Shownieuws op plek 23 in de kijkcijfer top 25. SBS6 ziet een marktaandeel binnen komen van 9,0 %.

Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert.