Nieuwe start voor oudere winkeliers in BNN´s Werk Aan De Winkel

Nieuwe start voor oudere winkeliers in BNN´s Werk Aan De Winkel

Geschreven door Pieter Jongsma Laatste update:

Afgebladderde grijze muren en volgepropte winkelrekken, die maar niet leger lijken te worden. Kinderkledingzaak ‘Harlekino’ uit Rosmalen kampt al enkele jaren met een schrijnend lage omzet. Is het de crisis, of zijn er toch andere oorzaken? In het nieuwe BNN-programma Werk Aan De Winkel neemt superondernemer Olcay Gulsen (Supertrash) de zakelijke praktijken onder de loep en bedenkt creatief brein Frank de Ruwe (Natwerk) een nieuwe ‘look and feel’ en een beter concept voor steeds een andere winkel.

Beiden jonge en succesvolle ondernemers zetten in deze eerste uitzending alles op alles om van de vastgeroeste en oudere Angela en Richard weer eigenaren te maken van een hippe en populaire winkel. Werk Aan De Winkel is donderdag 10 april om 22.20 uur voor het eerst te zien bij BNN op 1.

Winkeleigenaren Angela en Richard hebben hun ‘Harlekino’ 22 jaar geleden opgericht en leiden sinds de crisis flinke verliezen. Maar het is erger dan dat: Olcay komt er achter dat Angela en Richard op papier nagenoeg failliet zijn. Ze kan het niet geloven dat deze ondernemer nooit rond de tafel is gegaan met leveranciers om een regeling te treffen voor de betalingsachterstanden. In een pittig gesprek met een van hen laat Olcay Richard zien hoe je dit zakelijk aanpakt. Ook hijzelf moet aan de bak in het gesprek. Tijdens het draaien blijkt dat ondernemer Richard behoorlijke schulden heeft verzwegen bij Olcay. In een confronterend gesprek hoopt zij tot hem door te dringen dat er geen speling meer zit in de financien en hij hier echt naar moet gaan handelen. Olcay Gulsen over haar eerste make-over: “Een enorme klus maar o zo bevredigend om ondernemers in nood te mogen helpen.”

De crisis valt zwaar en de concurrentie van grote winkelcentra, webshops en hippe trendy winkeltjes dreigt de kleine authentieke zaakjes de kop te kosten. Met een inrichting en aanpak uit het vorige millennium, spreken ze alleen oudere klanten aan. Van Sociale Media of een online concept hebben ze al helemaal geen kaas gegeten. Superzakenvrouw en eigenaar van modeketen Supertrash Olcay Gulsen en de creatievelingen van Venour (Sportlife, Hi, Pony, Ketel1) en Natwerk (Unilever, Bavaria, Adidas,  FishTales, Diesel) gebruiken hun kennis en expertise om voor BNN de traditionele winkeliers er bovenop te helpen.