Najib Amhali zet de ''trend'' door
Geschreven door Sebastiaan Boers Laatste update:Najib Amhali scoort op het RTL podium. Zijn show Alles komt goed wist 917.000 mensen te vermaken op de zaterdagavond. Hiermee scoort Najib een stuk beter dan zijn collega Brigitte Kaandorp. Zij wist vorige week zaterdagavond 682.000 te vermaken met haar show. Met de show van Najib Amhali weet RTL 4 een marktaandeel binnen te halen van 15,7 %.
Nederland 1 had wederom een uitstekende zaterdagavond. Studio Sport Eredivisie wist 1.745.000 voetbalfans te boeien. Het laatste sportnieuws en de samenvattingen van de gespeelde wedstrijden wist voor de NOS een marktaandeel te scoren van 33,2 %.
Wat wel opvallend is dat het TROS programma Ik vertrek meer kijkers trekt dan 50 jaar van Duin. Ik vertrek wist 1.513.000 mensen te vermaken. De reportageshow van de TROS wist hiermee te zorgen voor een marktaandeel van 24,6 %. Een prima score voor de TROS.
André van Duin mag ook tevreden zijn met zijn kijkcijfers. Zijn TROS programma 50 jaar van Duin werd bekeken door 1.482.000 mensen. Dit waren wel minder kijkers dan vorige week zaterdag, maar ondanks dat, haalt de TROS hiermee een marktaandeel van 25,8 % binnen door van Duin. De TROS doet goede zaken op de zaterdagavond. Met programma's als Ik vertrek en 50 jaar van Duin.
Ook commerciële zender SBS6 ontbreekt niet in het kijkcijferoverzicht. Het programma Komt een belg bij de dokter (KEBBDD) wist minder kijkers te trekken dan vorige week. Zaterdagavond keken er nog 431.000 mensen naar de grappen van onze zuider-Buren. Vorige week was dit nog iets hoger, namelijk 482.000 kijkers.
Alleen het nieuwsprogramma Hart van Nederland (HVNL) en de home videos van Hans Kraay jr wisten het met meer kijkers te doen. Hart van Nederland wist 730.000 te informeren. Hans Kraay jr scoorde met zijn home video programma Lachen om home video's (LOHV) 467.000 mensen te vermaken. Met deze drie programma's wist SBS met KEBBDD 7,2 % ,HVNL 13,3 % en met LOHV 11,2 % marktaandelen binnen te halen.
Grote winnaar van de zaterdagavond was het NOS Journaal van 20.00 uur. Hier keken ruim 1.842.000 mensen naar. De NOS haalt hiermee een marktaandeel van 24,7 % binnen.
Dit alles blijkt uit de publicatie van de kijkcijfers, die verzorgd worden door Stichting kijkonderzoek.