SBS 6 scoort redelijk op de zondag!

SBS 6 scoort redelijk op de zondag!

Geschreven door Sebastiaan Boers

Een spannende dag voor SBS6. De vernieuwde zondagavond ging van start.

Het programma Wegmisbruikers ging voorop. Naar het verkeersprogramma keken 417.000 mensen. Een relatief lage score. Toch haalde SBS hier een marktaandeel binnen van 7,.2 %. Wegmisbruikers eindigde op plek 21 in de kijkcijfertop 25.

Direct na Wegmisbruikers was het de beurt voor Red mijn vakantie. Dit consumentenprogramma met een wisselende samenstelling van presentatoren wist 718.000 mensen te bereiken. Goed voor een marktaandeel van 10,8 %.

Vervolgens was het tijd voor Bonje met de buren. Dit realityprogramma, wat voorheen bij RTL te zien was, behaalde bij SBS 701.000 kijkers. Het bijbehorende marktaandeel was 10,5 %. Een prima begin van de nieuwe zondagavond van SBS. (De herhaling die RTL uitzendt wist donderdagavond nog 725.000 kijkers te trekken).

Alleen het nieuwsprogramma Hart van Nederland (HVNL) wist als beste te scoren voor de zender. Hier keken 1.045.000 mensen naar. Goed voor een marktaandeel van 18,0 %. Hiermee behaald SBS drie programma's in de top 10 van de kijkcijfer top 25, HVNL op plek 5, Red mijn vakantie op plek 9 en Bonje met de buren staat op plek 10. 
De winnaar van de zondagavond is wederom Nederland 1. Hier keken de meeste mensen naar. Het Journaal van 20.00 uur staat op plek 1 met maar liefst 2.758.000 kijkers. Goed voor een marktaandeel van 46,1 %.

Net als vorige week zondag is sport een kijkcijferhit. Naar Studio Sport Eredivisie keken 2.605.000 mensen naar. Hiermee wist de NOS een marktaandeel binnen te halen van 48,9 %. Hiermee staat het sportprogramma op plek 2 in de kijkcijfer top 25.

Ook Caroline Tensen laat zien dat zij zeker niet mag ontbreken in de top 5 van de zondagavond. Naar de NCRV-quiz, Een tegen 100, keken 1.862.000 mensen. Hiermee staat Caroline ijzersterk op plek 3 in de kijkcijfer top 25. De NCRV weet dankzij Caroline een marktaandeel binnen te halen van 27,7 %.

Het AVRO-programma Tussen kunst en kitsch wist ook veel kijkers te bereiken. Hier keken 1.670.000 mensen naar. Met dit kijkers aantal staat het AVRO-programma op plek 4 in de kijkcijfer top 25. Goed voor een marktaandeel van 25,8 %.

Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die dagelijks gepubliceerd wordt door Stichting kijkonderzoek.