Start tweede serie EO-fashionprogramma ‘Hip voor Nop’

Start tweede serie EO-fashionprogramma ‘Hip voor Nop’

Geschreven door Pieter Jongsma

Donderdag 18 september start een gloednieuw seizoen van ‘Hip voor Nop’. In dit duurzame EO-kinderprogramma helpt presentatrice Anne-Mar samen met bekende sterrenstylisten twee vriendinnen weer aan een compleet nieuwe look. Er is daarbij één uitdaging: ze moeten er helemaal nieuw uitzien, maar wel voor nop.

Presentatrice Anne-Mar: “We gaan weer restylen, hergebruiken en ruilen! Ook duiken we iedere aflevering in de kledingkast van een bekende Nederlander.” Een nieuw onderdeel dit seizoen is dat jongens hun mening geven over dingen als make-up, panty’s, stijltangen en eyeliners.

In alle tien de afleveringen gaan twee BFF's, meisjes van 13 tot en met 15 jaar, de uitdaging aan. Met hulp van presentatrice Anne-Mar selecteren ze kleren uit hun eigen garderobe, maar ook de kledingkasten van vrienden of familie zijn niet veilig. De meiden gaan dan creatief aan de slag om de juiste look te creëren. Ze worden hierbij gestyled door bekende stylistes Diana Theys, Sanne Mus, Kim Arnold en Paul Benjamin die werkzaam zijn voor BN’ers en tv-programma's. De climax is een heus catwalkmoment voor vrienden en vriendinnen.

De kledingkast van BN’ers
Naast deze make-over gunt een BN’er ons iedere aflevering een kijkje in zijn of haar kledingkast. Zo zien we een aantal favoriete kledingstukken van Owen (Mainstreet); gaan we backstage bij SpangaS; en zien we hippe outfits van Kraantje Pappie, B-Brave, Lucas Hamming, Shary-an, Teus (The United), Laura van Kaam en Lennart Timmerman (SpangaS).

Hergebruik
Met dit programma wil de EO duurzaamheid van kleding bevorderen. Per jaar wordt er in Nederland meer dan 100 miljoen kilo aan textiel weggegooid. Een groot gedeelte hiervan is echter nog prima bruikbaar. Omdat het ook veel energie kost om nieuwe kleding te maken is recyclen een goedkope, maar vooral ook leuke oplossing. Inmiddels is het houden van kledingruilfeestjes (swapping) een trend. ‘Hip voor Nop’ sluit hierbij aan en richt zich daarbij op de doelgroep van meisjes van 9 tot 12 jaar.