NPO 3 wint met overmacht van concurrentie

NPO 3 wint met overmacht van concurrentie

Geschreven door Daniël Schalk Laatste update:

NPO 3 heeft vrijdagavond met overmacht gewonnen van de concurrentie. RTL4 en SBS6 konden het met hun films niet op tegen het voetbalgeweld van NPO 3. Het EK-kwalificatieduel van Oranje tegen Letland trok vrijdagavond 2.586.000 kijkers, goed voor 46,0 procent marktaandeel.

De nabeschouwing van Letland-Oranje trok om 22:45 uur nog eens 1.214.000 kijkers, goed voor 24,7 procent marktaandeel. NPO 1 wist om 20:00 uur ook van haar concurrentie te winnen. Het NOS Journaal trok om 20:00 uur 1.238.000 kijkers, goed voor 27,8 procent marktaandeel.

Om 20:30 uur trok NPO 1 met een herhaling van Flikken Maastricht 752.000 kijkers, goed voor 14,3 procent marktaandeel. RTL4 trok om 20:00 uur 1.137.000 kijkers met Goede Tijden, Slechte Tijden, goed voor 24,3 procent marktaandeel.

Na Goede Tijden, Slechte Tijden zond RTL4 de film The Words uit. De film met onder andere Bradley Cooper, Zoe Saldana en Olivia Wilde trok slechts 329.000 kijkers op RTL4. Het marktaandeel voor RTL4 komt door de film uit op 5,9 procent.

RTL Late Night wist later op de avond meer kijkers naar RTL4 te trekken. De laatste uitzending van het tweede seizoen trok vrijdagavond, tegenover de nabeschouwing van Letland-Oranje, 752.000 kijkers, goed voor 18,7 procent marktaandeel.

SBS6 zond om 20:30 uur de film Charlie and the Chocolate Factory uit. De film trok nog minder kijkers dan The Words op RTL4. Naar Charlie and the Chocolate Factory keken vrijdagavond 294.000 mensen. Het marktaandeel voor SBS6 komt daarmee uit op 5,3 procent.

Later op de avond wist SBS6 zich weer een beetje te herstellen. Hart van Nederland trok tegenover de seizoensfinale van RTL Late Night 604.000 kijkers, goed voor 13,0 procent marktaandeel. Shownieuws trok daarna 538.000 kijkers, goed voor 13,4 procent marktaandeel.

Bekijk NOS Studio Sport op TVblik.nl/nos-studio-sport