De Vierdaagse blijft interessant voor de kijker
Geschreven door Sebastiaan Boers Laatste update:Maandagavond begon bij SBS6 De Vierdaagse. In totaal werd de eerste aflevering met Marlijn Weerdenburg bekeken door 453.000 mensen. Rond de klok van 23.30 uur zag SBS6 een marktaandeel binnen komen van 13,5 %.
De tweede aflevering, op dinsdagavond, werd bekeken door 497.000 mensen. Hiermee staat het SBS6 programma op plek 19 in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor SBS6 komt uit op 18,8 %.
Maar er is ineens concurrentie voor SBS6. Ook de publieke omroep doet verslag van de wandeltocht. In Het gevoel van de Vierdaagse doet de KRO ook verslag van de Vierdaagse. In totaal keken er rond 21.30 uur 1.058.000 mensen naar dit programma. Met deze kijkcijfers scoort de publieke omroep een stuk beter dan SBS6 en komt uit op de vierde plek in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor de KRO komt uit op 21,6 %.
Het is overigens niet de eerste keer dat de publieke omroep beter scoort dan de commerciële zenders. Niet alleen met de wandelvierdaagse scoort NPO 1 beter dan SBS6, ook met het verslag van de Tour de France doet NPO 1 het een stuk beter dan de commerciële zender, RTL 7.
De talkshow van de NOS, Studio Tour doet het alle afleveringen stukken beter dan de concurrentie bij RTL 7. De talkshow van Wilfred Genee, Tour du Jour, wordt gemiddeld door 300.000 mensen bekeken. De publieke omroep is sterker met de wielrennerswedstrijd en met het verslag rondom de Vierdaagse.
Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert.