De Vierdaagse wandelt langzaam naar succes

De Vierdaagse wandelt langzaam naar succes

Geschreven door Sebastiaan Boers

De KRO doet het erg goed met haar verslag van de Vierdaagse. Het wandelevenement van het jaar weet veel kijkers te bereiken. Rond de klok van 21.30 uur schakelden er 1.272.000 mensen in om hiernaar te kijken. Met deze kijkcijfers staat dit programma op de derde plek van best bekeken programma's van de woensdagavond. Het marktaandeel voor de KRO komt uit op 24,8 %.

Met de 1.272.000 kijkers voor de tweede aflevering scoort het KRO programma beter dan een dag eerder. De start van Het gevoel van de Vierdaagse werd dinsdagavond bekeken door 1.058.000 mensen. Hiermee stond de eerste aflevering op de vierde plek van best bekeken programma's van de dinsdagavond. Het marktaandeel kwam toen uit op 21,6 %.

De kijkcijfers van SBS6 wandelen langzaam naar beneden. In totaal keken er om 23.30 uur 467.000 mensen naar het verslag van de commerciële zender. Met de huidige kijkcijfers staat de Vierdaagse op plek 24 in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor SBS6 komt uit op 18,4 %. 

Maandagavond ging dit programma van start met 453.000 kijkers. Op dinsdagavond schakelden er meer mensen in. In totaal keken er dinsdagavond 497.000 mensen naar dit verslag. Beide afleveringen kwamen voor in de kijkcijfer top 25. Op maandag stond de Vierdaagse op plek 22 en op dinsdag op plek 19.

Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert.

Bekijk Het gevoel van de Vierdaagse terug via TV Blik. 

Afbeelding afkomstig van de KRO.