Bijna 2 miljoen kijkers voor een-na-laatste etappe Tour de France

Bijna 2 miljoen kijkers voor een-na-laatste etappe Tour de France

Geschreven door Daniël Schalk

De een-na-laatste etappe van De Tour de France trok zaterdagmiddag 1.876.000 kijkers. Het marktaandeel van de etappe komt uit op 59,8 procent voor de NOS. Tijdens de etappe van zaterdag fietste het peloton van De Tour de France van Modane Valfréjus naar Alpe-d'Huez.

De Tour de France is dit jaar populairder dan ooit. Na de eerste week van De Tour liet de NOS weten dat het wielerevenement hoger scoort dat voorgaande jaren. In de eerste week keken er gemiddeld 1,1 miljoen mensen, in 2014 waren dit er gemiddeld 670.000 en in 2013 gemiddeld 750.000.

Ook Studio Tour, de opvolger van De Avondetappe, is populair bij de wielerfans. Het programma trok zaterdagavond 1.014.000 kijkers, goed voor 22,5 procent marktaandeel. De kijkcijfers van Studio Tour zijn erg wisselvallig. Vrijdagavond keken er nog 884.000 mensen naar Studio Tour.

Eerder deze week waren de kijkcijfers van Studio Tour nog lager. Afgelopen woensdag keken er 690.000 mensen, terwijl de etappe van De Tour toen 1.019.000 kijkers trok. Afgelopen dinsdagavond keken er 533.000 mensen naar Studio Tour, toen hadden de wielrenners een rustdag.

Het RTL7-programma Tour du Jour heeft ook wisselvallige kijkcijfers. Zaterdagavond keken er 373.000 mensen naar het programma van Wilfred Genee. Afgelopen donderdag keken er 299.000 mensen. Afgelopen maandag was de beste uitzending van afgelopen week met 392.000 kijkers.

Lees ook: 'Bijna 1,2 miljoen kijkers voor seizoensfinale De Beste Zangers'

Bekijk Studio Tour op TVblik.nl/studio-tour