K3 Zoekt K3 beleeft een kleine herstel
Geschreven door Daniël SchalkDe eerste bootcamp van K3 Zoekt K3 trok vrijdagavond 556.000 kijkers op SBS6. Het marktaandeel voor de unieke talentenjacht waarin gezocht wordt naar de opvolgsters van Josje, Kristel en Karen komt uit op 8,5 procent. K3 Zoekt K3 stortte vorige week helemaal in door The Voice of Holland.
K3 Zoekt K3 trok vorige week slechts 450.000 kijkers op de familiezender. De eerste uitzending van het zesde seizoen trok vorige week vrijdag 2.490.000 kijkers. De eerste uitzending van K3 Zoekt K3 trok 955.000 kijkers. Na een kleine daling trok de derde uitzending bijna een miljoen kijkers.
Vrijdagavond trok The Voice of Holland 2.400.000 kijkers, goed voor 35,9 procent marktaandeel. Met deze kijkcijfers is de RTL4-talentenjacht wederom de grote winnaar van de vrijdagavond. Flikken Maastricht trok daar tegenover 1.759.000 kijkers, goed voor 25,4 procent marktaandeel.
K3 Zoekt K3 gaat in België het tegenovergestelde dan in Nederland. De Vlaamse tv-zender VTM, waar K3 Zoekt K3 in België op wordt uitgezonden, trok vorige week weer meer kijkers dan de week daarvoor. Naar de laatste auditieronde keken vorige week vrijdag 999.580 Belgische kijkers op VTM.
K3 Zoekt K3 verloor in België na de eerste uitzending, met 1.117.550 kijkers, een aantal kijkers. De tweede uitzending trok 964.369 kijkers. De derde auditieronde deed het weer beter met 989.000 kijkers. Hoeveel Belgen er vrijdag naar VTM keken wordt aankomende maandag pas bekendgemaakt.