Adele live in London scoort 700.000 kijkers

Adele live in London scoort 700.000 kijkers

Geschreven door Sebastiaan Boers Laatste update:

Zangeres Adele is eindelijk terug met een nieuw album, 25. Om dit album te promoten gaf de zangeres een show weg aan de BBC. De VARA besloot om deze show ook in Nederland uit te zenden. Dit deed de omroep op jongerenzender NPO 3. In totaal keken er rond 22.00 uur maar liefst 700.000 mensen naar de show van Adele.

In de show zong Adele haar megahit Rolling In The Deep. Met een liveband klonk dit nummer nog beter dan in de videoclip. De show werd gepresenteerd door komiek Graham Norton. Hij wist Adele zelfs zo ver te krijgen om mee te doen aan een Adele wedstrijd. Adele werd compleet vermomd om onherkenbaar mee te doen in deze zangwedstrijd. 

De andere kandidates hadden totaal geen besef dat de echte Adele mee zou doen. Inmiddels hebben al bijna 35.000.000 mensen de video hiervan op YouTube bekeken. Als de echte Adele begint met zingen zijn de andere kandidaten compleet verrast en kunnen hun ogen en oren niet geloven.

Adele is een zangeres met een geweldige persoonlijkheid, dit bleek ook wel uit de show. Zij zong ook haar huidige nummer één hit Hello. Hello is in heel veel landen een nummer één hit geworden. Ook in London kwam dit nummer heel erg binnen. Live klinkt muziek vaak beter dan op een cd of op YouTube. Maar daar bleef het niet bij, Adele zong nog een aantal nummers.

Zo zong Adele ook de James Bond hit Skyfall, Rumour Has It, Million Years Ago van haar nieuwste album 25, Hometown Glory, When Were Are Young, ook van het album 25, en Someone Like You. Met de kijkers staat de show van Adele op plek 16 in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor de VARA komt daarmee uit op 11,0 %.

Naast Adele zond NPO 3 ook in de vroege ochtend muziek uit. Buddy Vedder stond wederom vroeg op om de Kids top 20 te presenteren. In totaal zaten er weer 64.000 mensen klaar om naar de hitlijst voor kinderen te kijken. Dat zijn meer kijkers dan een week eerder. Vorige week zaterdagochtend keken er 57.000 mensen naar dezelfde hitlijst. Met de huidige kijkcijfers ziet AVROTROS een marktaandeel binnen komen van 9,7 %.

Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert.