Speciale Prince avond zorgt voor 150.000 kijkers
Geschreven door Sebastiaan BoersNPO 3 gooide zaterdagavond een deel van haar programmering om. In verband met het overlijden van popster Prince zond NPO 3 speciale programma's uit. Sign 'O' The Times, het concert van Prince, werd rond 22.30 uur bekeken door 153.000 mensen. Met deze kijkcijfers kwam er een marktaandeel binnen van 3,0 %.
Direct na het concert werd de film Purple Rain uitgezonden.Deze film, met dezelfde titel als een hit van Prince, werd zaterdagavond laat uitgezonden. In totaal keken er om 23.45 uur 155.000 mensen naar Purple Rain. Met deze kijkcijfers voor beide programma's over Prince, staan deze niet in het kijkcijferoverzicht. Wel komt er een marktaandeel binnen van 8,1 %.
De NOS scoorde rond 23.20 uur weer veel kijkers met Studio Sport. In totaal bleven er nog 799.000 mensen wakker om naar dit sportprogramma te kijken. Met deze kijkcijfers staat dit sportprogramma op de negende plek in de kijkcijfer top 25. Studio Sport scoort een marktaandeel van 20,3 % voor de NOS.
SBS6 wist met Hart van Nederland weer 751.000 mensen te bereiken. Later op de zaterdagavond keken er 565.000 mensen nog naar Shownieuws. Beide SBS6-programma's staan op de plekken 11 en 20 in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor SBS6 komt daarmee uit op 16,8 % voor Hart van Nederland en op 16,1 % voor Shownieuws.
Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert.