Van Expeditie Robinson tot reclamehalvering NPO: bijlezen in één minuut
Bron: RTL / Martijn van Gelder

Van Expeditie Robinson tot reclamehalvering NPO: bijlezen in één minuut

Geschreven door Daniël Schalk

Elke zondag maakt Showbizznetwork.nl een overzicht van het belangrijkste media-nieuws uit de voorbije week. Lees in één minuut de hoogtepunten uit week 28 terug.

Nieuw seizoen Expeditie Robinson uitgesteld

Het 21ste seizoen van Expeditie Robinson is voorlopig uitgesteld. Vanwege het coronavirus heeft RTL besloten het nieuwe seizoen uit te stellen. “We zetten de gezondheid van onze crew en kandidaten voorop. Dus we gaan niet”, liet Nicolette Kluijver maandag in RTL Boulevard weten. Vanwege het toenemende aantal besmettingen in de Filipijnen kan daar niet worden opgenomen. RTL is wel op zoek naar een nieuwe locatie, zodat er dit najaar een nieuw seizoen kan worden opgenomen.

SBS6 brengt interviewprogramma Taxi terug op de buis

Het interviewprogramma Taxi keert weer terug op televisie. SBS6 blaast het tv-programma met Maarten Spanjer nieuw leven in. In het nieuwe seizoen kruipen verschillende BN’ers achter het stuur, waaronder Gordon en Dennis van der Geest. Taxi begon in 1993 bij de NCRV. In het programma knoopte Maarten Spanjer vermomd als taxichauffeur een praatje aan met nietsvermoedende passagiers. Het programma was onwijs populair met wekelijks gemiddeld 2,7 miljoen kijkers.

Amber Brantsen onwel tijdens vroege NOS Journaal

Amber Brantsen is afgelopen woensdag tijdens het presenteren van het vroege NOS Journaal onwel geworden. De nieuwslezeres kreeg het aan het einde van de uitzending van 07:00 uur plotseling benauwd en zakte tijdens het weerbericht in elkaar. Kijkers van het vroege NOS Journaal uitte via social media hun zorgen. Brantsen kwam al snel via Twitter met een reactie. “Lieve mensen, ik zie hier veel reacties rondgaan. Geen zorgen, ik ben weer oké”, aldus de nieuwslezeres.

Serious Request dit jaar in teken van gevolgen coronacrisis

De inzamelingsactie Serious Request staat dit jaar in het teken van de coronacrisis. In de week voor kerst zetten NPO 3FM en het Rode Kruis zich in voor de gevolgen van de coronapandemie. NPO 3FM heeft dit voorjaar met een extra editie van Serious Request ook al geld opgehaald om het coronavirus te bestrijden, maar omdat ‘de gevolgen nog lang voelbaar zullen zijn’ zet 3FM zich nu wederom in tegen het virus. De inzamelingsactie van 3FM is dit jaar voor de laatste keer verbonden aan het Rode Kruis. “We voelen de behoefte om verder te kijken”, zegt zenderbaas Sharid Alles.

Publieke Omroep wordt toch niet reclamevrij

De publieke tv-zenders NPO 1, NPO 2 en NPO 3 worden toch niet reclamevrij. Het plan was om tot 20:00 uur geen reclames meer uit te zenden bij de Publieke Omroep, maar in plaats daarvan wordt de reclamezendtijd vanaf 2022 in vijf jaar tijd gehalveerd. Dat schrijft minister Arie Slob (Media) vanavond aan de Tweede Kamer. Ook wordt NPO 3 niet omgebouwd tot een kanaal voor regionale omroepen, maar blijft het gewoon een jongerenzender. De NPO is blij met het nieuwe plan.