24Kitchen Website van het jaar
Geschreven door Pieter JongsmaGisteren mocht 24Kitchen tijdens een feestelijke uitreiking in The Harbour Club in Amsterdam de prijzen voor beste en populairste Website van het jaar 2013 in ontvangst nemen. Vorig jaar won 24Kitchen.nl al de prijzen in de categorie TV & Radio en dit jaar in de nieuwe categorie Eten & Drinken. De verkiezing wordt jaarlijks georganiseerd door MetrixLab in samenwerking met Emerce.
Het publiek mag elk jaar genomineerde websites beoordelen in 20 verschillende categorieën. Per categorie zijn er twee prijzen: de populairste (grootste aantal stemmen) en de beste website (hoogste waardering voor inhoud, navigatie en ontwerp). 24Kitchen heeft voor de tweede keer op rij beide prijzen gewonnen en nam het dit jaar op tegen onder andere Albert Heijn, Just Eat en Smulweb. In de afgelopen maand werd de website van 24Kitchen meer dan anderhalf miljoen keer bezocht (1.570.637).
24Kitchen.nl biedt heel veel kookinspiratie. De receptendatabase behelst duizenden recepten, voorzien van video, boodschappenlijst en geschreven bereidingswijze. Verder bevat deze website informatie over alle chefs en programma’s van 24Kitchen, een digitaal magazine, maar ook interessante foodfacts over verse ingrediënten, antwoord op kookvragen en veel foodnieuwtjes. Websitebezoekers die zich inschrijven als member kunnen bovendien smaakvoorkeuren opslaan, recepten archiveren en interactieve boodschappenlijstjes aanmaken. Wekelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden naar 150.000 inschrijvers, waar inschrijvers 24Kitchen-nieuwtjes en de primeur van onder andere de nieuwe editie van het digitaal magazine ontvangen. Daarnaast is er ook een mobiele applicatie, Recept van de dag, die al meer dan 650.000 keer is gedownload.