Aanbod Nederlandse zenders online beschikbaar via 3-in-1 abonnement NLziet

Aanbod Nederlandse zenders online beschikbaar via 3-in-1 abonnement NLziet

Geschreven door Pieter Jongsma

NPO, RTL en SBS lanceren begin 2014 NLziet, een gezamenlijke abonnementsdienst voor de drie online platforms NPO Plus, RTL XL en Kijk. Met dit abonnement kunnen kijkers de mooiste tv-series, films, reality, documentaires en shows van de Nederlandse TV eenvoudig bekijken tot 365 dagen na uitzending.

Kijkers hebben de vrijheid om hun eigen moment te kiezen en kijken bovendien reclamevrij binnen de vertrouwde omgeving van NPO, RTL of SBS. Eén abonnement dat toegang geeft tot originele programma’s voor de Nederlandse samenleving.

De drie omroeporganisaties slaan de handen ineen om het Nederlandse publiek op een makkelijke manier zoveel mogelijk  mooie momenten te laten beleven aan het Nederlandse tv-aanbod online.

Bert Habets, CEO RTL Nederland: “We willen voldoen aan de basale behoefte van de consument aan zelfregie. Dat betekent dat we boven onszelf moeten uitstijgen en buiten de begrenzingen van ons eigen domein moeten treden. Nederland heeft het predicaat van een innovatief televisieland. Een gezamenlijke VOD-abonnementsdienst van de belangrijkste Nederlandse spelers is de logische volgende stap in de ontwikkeling van tv-kijkend Nederland.”

Henk Hagoort, voorzitter Raad van Bestuur van de NPO: “Door de drie diensten met een gezamenlijk abonnement aan te bieden, kunnen wij samen de kijker op een vriendelijke en eenvoudige manier het beste van de Nederlandse televisie aanbieden, zoals wij nu ook op TV te zien zijn. Daarbij blijven wij met NPO Plus herkenbaar en kunnen wij kijkers binnen onze dienst wijzen op meer bijzondere programma’s van de publieke omroep.”

Hans Edin, CEO SBS Broadcasting: “Wij geloven sterk dat de nieuwe manier van televisie kijken video-on-demand is en omarmen het idee dat het nieuwe medialandschap gebruiksvriendelijk moet blijven voor het publiek. Het initiatief NLziet voorziet hierin en biedt nieuwe mogelijkheden. SBS beschouwt NLziet als een doorontwikkeling van haar video-on-demand strategy.”