Stichting KijkOnderzoek lanceert nieuwe huisstijl
Geschreven door Pieter JongsmaSinds maandag heeft Stichting KijkOnderzoek een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. De aanpassingen sluiten aan bij de nieuwe strategie. Naast de bestaande kijkcijfers wil SKO ook een totaalbeeld over het videogebruik in Nederland kunnen rapporteren.
Dat betekent dat SKO ook het kijken naar online video content en online commercials wil kunnen meten. In 2013 is gestart met de ontwikkeling van een platformonafhankelijke meting voor (alle) video. Om de nieuwe strategie te realiseren zullen, nog meer dan voorheen, verschillende projecten nodig zijn om het Nederlandse kijkgedrag in kaart te brengen. Deze projecten krijgen elk een eigen icoon en kleur, wat de herkenbaarheid vergroot.
De nieuwe huisstijl is ontwikkeld door Krijn Ontwerp uit Nijmegen, de vaste vormgever van SKO. Gelijktijdig met de introductie van de nieuwe huisstijl is een volledig nieuwe website gelanceerd. Doel is om gebruikers sneller toegang te bieden tot relevante informatie over het kijkonderzoek en alle relevante videoprojecten. De website is per type kijkgedrag georganiseerd waarbij de nieuwe iconen een prominente rol spelen.
Ook is de SKO kijkcijfer-app vernieuwd. In de app zijn de verschillende iconen voor de verschillende deelprojecten doorgevoerd.