Goede donderdagavond voor RTL!

Goede donderdagavond voor RTL!

Geschreven door Sebastiaan Boers

De donderdagavond zorgde voor veel kijkers voor de commerciële zender RTL 4. Maar liefst vier programma's weten meer dan een miljoen kijkers te scoren.

Het programma Syndroom met Johnny de Mol scoorde het beste voor RTL 4. Maar liefst 1.488.000 mensen zagen de tweede aflevering van het nieuwe seizoen. Syndroom staat op een verdiende tweede plek in de kijkcijfer top 25. Hiermee scoort RTL 4 een marktaandeel van 23,7 %.

Ook Goede Tijden Slechte Tijden (GTST) wist veel kijkers aan zich te binden. Naar de nieuwe aflevering keken donderdagavond 1.457.000 mensen. GTST staat daarmee op de derde plek in de kijkcijfer top 25. Met een marktaandeel van 25,7 % wederom een goede score voor RTL 4.

Direct na GTST en voor Syndroom stonden Geer en Goor; waarheen waarvoor op het programma. De twee diva's wisten ook veel kijkers te vermaken. In totaal zagen 1.399.000 mensen de grappen van Geer en Goor. Het ouderenfonds is maar wat blij met deze twee diva's. Geer en Goor staan samen op de vierde plek in de kijkcijfer top 25. Met een marktaandeel van 20,7 % ook weer een mooie score voor RTL 4. 

De vijfde plek in de kijkcijfer top 25 is ook voor een RTL 4 programma. Ruim 1.195.000 mensen keken naar de talkshow RTL Late Night met Humberto Tan. Hiermee is bijna de gehele top vijf in handen van RTL 4. De talkshow haalde een marktaandeel op van 27, 6 %.

Ook SBS 6 wist een miljoen kijkers te trekken. De voetbalwedstrijd tussen Italië en Nederland werd bekeken door 1.159.000. De oefeninterland scoorde voor SBS een marktaandeel van 18,3 %. De oefeninterland staat op de zesde plek in de kijkcijfer  top 25.

Naast RTL 4 had ook RTL 5 een mooie avond. Donderdagavond was de start van een nieuw seizoen van Expeditie Robinson. Deze eerste aflevering werd bekeken door 913.000 mensen. Een mooie score voor RTL 5 en behaald met dit kijkers aantal de negende plek in de kijkcijfer top 25.

De grote winnaar van de donderdagavond was weer het NOS Journaal van 20.00 uur. Hier keken 1.670.000 mensen naar en staat op de eerste plek in de kijkcijfer top 25. De NOS haalt daarmee een marktaandeel binnen van 29,9 %.

Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die dagelijks gepubliceerd worden door Stichting kijkonderzoek.