Hart van Nederland en Shownieuws geen succes op SBS9
Geschreven door Daniël SchalkHart van Nederland en Shownieuws, de twee nieuwsprogramma’s van de late avond van SBS6, waren dinsdagavond voor het eerst op film- en herhalingzender SBS9 te zien. Wegens de Champions League-wedstrijden besloot SBS om Hart van Nederland en Shownieuws te verplaatsen naar SBS9.
Dinsdagavond was de eerste Champions League-avond op SBS6 waarbij Hart van Nederland en Shownieuws op SBS9 te zien waren. Hart van Nederland trok dinsdagavond om haar vaste uitzendtijdstip 22:30 uur 291.000 kijkers op SBS9. Het marktaandeel komt uit op 5,3 procent.
Shownieuws trok na Hart van Nederland 253.000 kijkers om 22:50 uur op SBS9. Het marktaandeel voor SBS9 komt met Shownieuws uit op 5,7 procent. Na Shownieuws maakte weerman Piet Paulusma zijn debuut op SBS9. Piets Weer trok op SBS9 89.000 kijkers, goed voor 2,4 procent marktaandeel.
Na de nabeschouwing op de Champions League-wedstrijd tussen Manchester United en Club Brugge was er een korte editie van Hart van Nederland en een korte editie van Shownieuws te zien op SBS6. Hart van Nederland trok rond 23:30 uur 407.000 kijkers, goed voor 15,3 procent marktaandeel.
Shownieuws trok tegen de klok van 12 uur 377.000 kijkers op SBS6. Het marktaandeel voor de korte late editie van Shownieuws komt uit op 15,5 procent. Piets Weer trok na Shownieuws nog eens 297.000 kijkers op SBS6. Het marktaandeel voor het weerbericht van Paulusma komt uit op 13,5 procent.