Recensie: Met de deur in huis

Recensie: Met de deur in huis

''Tineke Schouten is dé sleutel tot succes''

Naast De Vreemde Eend kwam SBS6 met een ander nieuw spelprogramma. Direct na De Vreemde Eend was Met de deur in huis te zien. Dit spelprogramma is in handen van Kees Tol. In dit spelprogramma moeten de drie panelleden, Maik de Boer, Patty Brard en Ruben van der Meer, raden in welk huis Tineke Schouten zich bevindt. Zij geeft allerlei hints tijdens haar bezoek aan de huizen van verschillende Bekende Nederlanders (BN-ers).

In het begin lijkt Met de deur in huis geen bijzonder spelprogramma. De panelleden moeten raden bij wie Tineke in huis is. Dat lijkt saai en eentonig, maar dat blijkt toch niet helemaal zo te zijn! Met verschillende typetjes bezoekt Tineke de huizen van BN-ers. Dit is alleen al hilarisch om de typetjes van Tineke te zien. Dat zou alleen al een reden kunnen zijn om dit spelprogramma te gaan kijken.

Het is aan de panelleden om goed op hints van Tineke te letten. De hints geven de typetjes van Tineke op een hilarische manier. Alleen dan maakt Met de deur in huis een grote fout. Presentator Kees laat aan het publiek en de kijker al zien bij wie Tineke zich bevindt. Hiermee is het hele spelelement meteen van tafel geveegd. Dat hadden ze beter niet kunnen doen. De panelleden zien dit niet en moeten wel raden waar Tineke zich bevindt.

''Mooie start voor Met de deur in huis''

Ondanks deze ''fout'' is Met de deur in huis wel een hilarisch programma. Het is grappig, humoristisch, bijzonder en natuurlijk ontzettend leuk om naar te kijken. SBS6 heeft een goede keuze gemaakt om Tineke in te zetten in dit spelprogramma. Dat heeft de commerciële zender ook gemerkt aan de kijkcijfers voor de eerste aflevering. In totaal keken er 700.000 mensen naar de eerste aflevering van Met de deur in huis.

Ook Met de deur in huis is een programma wat prima past op de zaterdagavond. Eindelijk is SBS6 begonnen aan verandering die positief uitpakt. Zo is eerst Irene Moors te zien met De Vreemde Eend en wordt op de voet gevolgd door Met de deur in huis. Beide programma's zijn ontzettend leuk om te kijken.

''Hoe wonen de BN-ers''

Met de deur in huis geeft letterlijk een kijkje in de huizen van BN-ers. Iedereen is nieuwsgierig hoe BN-ers wonen. Maar is het ook makkelijk om te raden welke BN-er in wel huis woont? Het spelelement zou ook wel aangepast kunnen worden. Nu spelen de drie panelleden met elkaar als team. Misschien zou het leuker zijn als de panelleden voor zichzelf zouden spelen. Een kleine verbeterpunt aan dit nieuwe spelprogramma.

Dé sleutel tot het succes van Met de deur in huis is toch echt Tineke. Haar typetjes zijn zo hilarisch, dat het echt een soort Tineke Schouten show wordt. Niemand anders zou de bezoekjes aan de huizen van de BN-ers zo goed kunnen doen als zij. Hiervoor is Tineke echt prima geknipt. Dat is misschien ook een reden waardoor mensen naar dit spelprogramma gaan kijken.

Kortom Met de deur in huis is een spelprogramma wat leuk is om naar te kijken. SBS6 zou een paar aanpassingen kunnen doen om het spelelement nog leuker te maken. Maar zij moeten vooral Tineke en haar typetjes houden. Zonder Tineke zou Met de deur in huis geen succes zijn. Zij maakt Met de deur in huis leuker.

Eindelijk heeft SBS6 weer eens amusementsprogramma's op de zaterdagavond. Het werd hoog tijd dat SBS6 de concurrentie aanging met RTL 4 en NPO 1. Een voorzichtig begin wat uit kan groeien tot een succes. Het lijkt erop alsof SBS6 eindelijk op de juiste weg zit. Nu is het alleen de taak om de juiste weg te blijven volgen en niet een afslag te vroeg nemen.

Met de deur in huis is iedere zaterdagavond om 21.30 uur te zien bij SBS6.

Bekijk Met de deur in huis terug via TVblik.