
Herhaling Push The Red Button trekt ruim 600.000 kijkers
Geschreven door Sebastiaan Boers Laatste update:Zijn Nederlanders nieuwsgierig? Wat gebeurd er precies als Nederlanders hun nieuwsgierigheid niet kunnen onderdrukken? Dit wilde RTL wel eens onderzoeken. Met een speciale rode knop ging RTL 4 het land door. Wat kon er gebeuren als iemand op een rode knop zou drukken? De beelden die RTL 4 zaterdagavond uitzond logen er niet op. Verschillende mensen konden zich niet inhouden, met alle gevolgen van dien.
In totaal keken er maar liefst 683.000 mensen naar de herhaling van het programma met de rode knop. Het gevolg was vaak hilarisch, voor de kijker. Voor de nieuwsgierige mensen kon het twee kanten op vallen. Maar in de meeste gevallen was het vooral hilarisch. Met de 683.000 kijkers voor de herhaling van de oude RTL4-show staat het programma, zonder presentator, op plek dertien in het kijkcijferoverzicht. Een week eerder keken er 640.000 mensen naar de eerste aflevering. Het marktaandeel voor RTL 4 komt uit op 13,6 %.
De vooravond van RTL 4 begon al goed met Eigen huis en tuin. Dit klusprogramma was zaterdagavond te gast bij Willeke Alberti. Na veel (flauwe) wc grappen werd Willeke toch blij gemaakt met een nieuw toilet. In totaal zagen 801.000 mensen hoe Willeke 'de pot op kon'. Met deze kijkcijfers staat het klusprogramma op de elfde plek in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor RTL 4 komt uit op 17,9 %.
SBS6 wist in de vooravond vooral te scoren met Jochem van Gelder. In 2016 kreeg de presentator vaak de titel 'kijkcijferkoning'. Ook in het nieuwe jaar ligt deze titel weer voor het grijpen. Sterker nog, Jochem wist zaterdagavond wederom als 'kijkcijferkoning' uit de bus te komen. In totaal liet de presentator 501.000 mensen lachen om zijn home video's. Hiermee staat Jochem op plek achttien in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor SBS6 komt uit op 8,9 %.
Voordat Jochem kon scoren met zijn home video's, werd de kijker eerst voorverwarmd. Dit gebeurde natuurlijk met De 20... Dit programma zonder presentator, maar met voice-over, werd bekeken door 434.000 mensen. Hiermee staat dit programma nog net in het kijkcijferoverzicht en wel op plek 24. Het marktaandeel voor SBS6 komt hierdoor uit op 9,7 %
Maar ook in 2017 wist geen enkel ander vooravond-programma meer kijkers te trekken dan de Kassa van de VARA. Het consumentenprogramma wist in 2016 al vaak een miljoenenpubliek te bereiken. Ook in 2017 is dit niet veel anders. Zaterdagavond keken er 1.447.000 mensen naar Kassa. Hiermee staat het consumentenprogramma op de vijfde plek in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor de VARA komt uit op 27,1 %.
Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert.
Bekijk Push The Red Button terug via TVblik.nl/push-the-red-button
Foto: RTL