MolTalk doet goede zaken op NPO 1
Geschreven door Sebastiaan Boers Laatste update:De live talkshow, Moltalk, verhuisde voor een keer van NPO 3 naar NPO 1. Dit had alles te maken met het schaatsen dat op NPO 3 te zien was. Hierdoor stond Moltalk direct na Wie is de mol? geprogrammeerd. In totaal keken er dan ook 1.568.000 mensen naar de live talkshow.
Dit zijn er veel meer dan een week eerder. Vorige week keken er 889.000 mensen naar Moltalk op NPO 3. Met de kijkcijfers van zaterdagavond staat MolTalk op de derde plek in het kijkcijferoverzicht. AVROTROS ziet een marktaandeel binnen komen van 22,7%.
Maar de kijker zat pas echt goed klaar voor Wie is de Mol? zelf. Het spelprogramma van AVROTROS wist zaterdag 2.238.000 mensen te bereiken. Wederom staat Wie is de Mol? bovenaan in het kijkcijferoverzicht van de zaterdagavond. Een week geleden wist Wie is de mol? dit ook al te bereiken, toen met 2.470.000 kijkers. AVROTROS ziet een marktaandeel binnen komen van 31,5%.
Door het verhuizen van Moltalk naar NPO 3, moest ook Paul de Leeuw verhuizen. Niet naar een andere zender, maar naar een ander tijdstip. Wie steelt mijn show? werd zaterdagavond om 21.45 uur uitgezonden. Ondanks het grote publiek van MolTalk voor De leeuw, keken er weer minder mensen naar het programma. In totaal keken er dan ook 637.000 mensen, tegen 774.000 kijkers een week geleden. Paul staat met de huidige kijkcijfers op de 15de plek in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor de VARA komt hierdoor uit op 10,7%.
RTL 4 had niet veel last van NPO 1. De zaterdagavond bestond, net als een week geleden, uit Weet ik veel en All you need is love. Beide RTL programma's waren goed voor 1.508.000 kijkers en 1.526.000 kijkers. Een week geleden trokken beide RTL-programma's iets meer kijkers. Weet ik veel wist toen 1.603.000 kijkers te bereiken en All you need is love 1.727.000 kijkers.
Met de kijkcijfers van zaterdagavond staat Weet ik veel, van Linda de Mol, op de vijfde plek in het kijkcijferoverzicht. Dit is goed voor een marktaandeel van 22,1%. All you need is love komt uit op de vierde plek in het kijkcijferoverzicht. Hierdoor ziet RTL een marktaandeel binnen komen van 26,2%.
De avond van RTL 4 werd afgesloten door een herhaling van de serie Nieuwe Buren. De serie trok zaterdagavond 262.000 kijkers. Nieuwe Buren staat met deze kijkcijfers niet in het kijkcijferoverzicht. Met de serie ziet RTL4 op de late avond een marktaandeel van 6,4% binnen komen.
Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert.
Bekijk Wie is de mol? terug via TVblik.
Foto: AVROTROS / Michel Schnater